جابر صادق زاده کشتی گیر مازندرانی وزن به اضافه 90 کیلوگرم برای دومین مرتبه صاحب بازوبند پهلونی شد.
کد خبر: ۱۵۱۵۲۵
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۵ 25 December 2015

به گزارش تابناک مازندران،صادق زاده عصر روز جمعه در مرحله پایانی رقابت های قهرمانی کشتی پهلوانی کشور یادواره زنده یاد علیرضا سلیمانی با پیروزی برابر عبدالله قمی بازوبند پهلونی را از آن خود کرد .

رقابتهای قهرمانی کشتی پهلوانی کشور یادواره زنده یاد علیرضا سلیمانی از صبح دیروز (پنج شنبه) با حضور 32 تیم از استان های مختلف کشور و بیش از 150 ورزشکار در سالن شهید پورشریفی شهر تبریز آغاز شد و عصر امروز با معرفی پهلوان کشور به پایان رسید.
جابر صادق زاده که سابقه پهلوانی کشور را در سال 1391 دارد در دیدار فینال با نتیجه 4 بر 2 عبدالله قمی دیگر کشتی گیر مازندرانی را شکست داد و پهلوان کشور شد و جایزه 30 سکه طلا را به خود اختصاص داد.
بازوبند پهلوانی را مادر سه شهید، محمدرضا، یعقوب و محمد پورصبور به بازوان صادق زاده بست.
صادق زاده ورزش کشتی را در ١٠ سالگی آغاز کرد و خیلی زود به تیم ملی کشتی آزاد نونهالان،نوجوانان،جوانان و بزرگسالان دعوت شد و سال 91 در حالی که تنها 21 سال داشت با کسب عنوان پهلوان ایران ، نامش را در تاریخ کشتی ایران ماندگار کرد.
این کشتی گیر سنگین وزن مازندرانی آن سال در دیدار پایانی مسابقه های قهرمانی کشتی پهلوانی سنگین وزن های ایران با روی پل بردن ' امین رشید لمیر ' از استان خراسان رضوی (پهلوان کشور در سال های ۱۳۸۰ و ۱۳۸۷)، عنوان پهلوان کشور را به خود اختصاص داد و صاحب بازوبند پهلوانی ایران شد.
صادق زاده همچنین دارای چندین مدال طلای قهرمانی جهانی و بین المللی است که از جمله آن می توان به عنوان قهرمانی وزن ۱۲۰ کیلوگرم کشتی آزاد جوانان جهان در رومانی ، مدال طلای جام جهانی پهلوانی و زورخانه ای تاجیکستان و مدال طلای کشتی ساحلی بازی های آسیایی 2014 تایلند اشاره کرد .

ایرنا

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار