قرآن در جامعه مهجور مانده است
محسن حسنی کارگر و یکی از قاریان ممتاز مشهدی اظهار کرد: متاسفانه قرآن در جامعه مهجور مانده و نگاه منفعلانه برخی از مسئولان موجب از دست رفتن این ظرفیت عظیم می شود.
کد خبر: ۱۵۳۳۰۹
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۸ 28 December 2015
مصطفی حاجی حسنی کارگر اظهار کرد: برخی افراد نگاه کلی جامعه را نسبت به قرآن تخریب می کنند.

وی افزود: متاسفانه مسئولان و متولیان حوزه قرآن جامعه با برنامه ریزی های ناصحیح علاوه بر قاری قرآن، خود قرآن را نیز مهجور کرده اند.

وی با اشاره به اینکه متاسفانه در ستادهای ساماندهی امور نوجوانان به همه بحث های ورزشی و اوقاف فراغت آن ها  پرداخته می شود و تنها مسئله ای که برای آن ها توجه نمی شود موضوع قرآن است، تاکید کرد: تنها واکسینه کردن جامعه از طریق قرآن میسر است.

حسنی کارگر تاکید کرد: تعدادی از موسسات قرآنی در سطح مشهد که مجری طرح ملی تلاوت هستند با وجود چهار یا پنج سال فعالیت اما خروجی قابل توجهی نداشته اند اما تمامی حمایت ها و بودجه های دولتی به سمت این موسسات می رود اما موسساتی که هیچ حمایتی از هیچ نهادی ندارند با خروجی بالا نقش بسیاری را در فرهنگ قرآنی کشور ایفا می کنند.

 وی با اشاره به اینکه برادرم به معنای واقعی کلمه عامل به دستورات قرآن بود، تاکید کرد: متاسفانه بسیاری از قاریان ما تنها به تلاوت آیات توجه دارند و معنای آیات را درک نمی کنند و با این وجود چگونه می توانند به آیات و دستورات قرآن عمل کنند.

وی با انتقاد از اینکه مرحوم حاج محسن حسنی کارگر پس از ده سال توانست رتبه ای بین المللی برای کشور کسب کند اما پس از جان باختنش حتی اجازه ندادند بر روی سنگ قبرش عنوان قاری بین المللی را حک کنیم، گفت: با وجود این قبیل اقدامات به ما خورده می گیرند که چرا جامعه قرآنی رشد نمی کند.

استاد قرائت قرآن مشهدی ادامه داد:حاج محسن اگر فوتبالیست یا بازیگر بود حداقل در بین مردم احترام بیشتری داشت اما متاسفانه بسیاری از مردم اطلاعی از رتبه ای که به این سختی کسب شده بود نداشتند.

وی با تاکید بر اینکه در کشور ما برای کارهایی مثل ورزش میلیاردی هزینه می شود اما برای قرآن میلیونی هزینه می شود که در بسیاری از مواقع همین هزینه میلیونی هم به دست فعالان قرآنی نمی رسد، گفت: چرا باید مسابقات قرآنی در سطح ملی به مدت یک روز و نیم و فشرده و در فضایی مهجور برگزار شود؟

حسنی کارگر اظهار کرد: من و برادر حاج محسن حسنی کارگر از مهاجران الی الله در فاجعه منا از سنین کودکی قرائت قرآن را آغاز کردیم و از سال ۱۳۷۷ منزل پدری را کلاس آموزش قرآن کریم برای نوجوانان قرار دادیم.

وی با اشاره به اینکه سال ۱۳۸۹ با تاسیس موسسه آموزش قرآنی تدریس و تربیت قاری را به صورت جدی با برادرم دنبال کردیم، گفت: با وجود تربیت شاگردان متعدد اما حمایت چندانی از طرف دولت انجام نمی شود.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار