معاون فرهنگی و اجتماعی شهردار تهران گفت: برای حمایت از تیم‌های استقلال و پرسپولیس مطالعاتی در دست انجام است.
کد خبر: ۱۵۶۸۱۵
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۰ 03 January 2016
حجةالاسلام میثم امرودی در نشست خبری اختتامیه ششمین دوره المپیاد، پاراالمپیاد و فعالیت‌های ورزشی محلات شهر تهران، اظهار داشت: یکی از آسیب‌ها و بحران‌هایی که مردم از آن رنج می‌برند، فقر حرکتی است، متأسفانه مردم کمتر از حد استاندارد ورزش را در سبد زندگی خود  قرار می‌دهند.

وی ادامه داد: بر این اساس، سازمان ورزش هدف خود را مقابله با این نگاه قرار داده و تلاش ما این است تا با سلامت جسمی بخشی از سلامت روحی و روانی شهروندان را تأمین کنیم. امروز با راه‌اندازی بوستان‌های بانوان، ورزشگاه‌های کوثر و ایجاد زیرساخت‌های ورزشی در همه بوستان‌ها مردم به راحتی می‌توانند از امکانات استفاده کنند.

معاون فرهنگی و اجتماعی شهردار تهران با تأکید بر افزایش زیرساخت‌های ورزشی در جنوب تهران نسبت به شمال شهر خاطرنشان کرد: رویکردی که ما در حوزه ورزش داریم، این است که با استفاده از نخبگان حوزه ورزش در6 محور عمده یعنی توسعه ورزش همگانی، پربار کردن اوقات فراغت، توسعه استفاده از تجهیزات ارزان قیمت ورزشی‌، توسعه فرهنگ ورزشی و ترویج ارزش‌های اخلاقی حین ورزش، توجه به سالمندان، معلولان و زنان باردار وبهره مندی از فرصت‌های موجود اقدامات مناسبی را انجام دهیم.

وی افزود: محله‌ای کردن و استاندارد سازی ورزشگاه‌ها و فعالیت‌های ورزشی از دیگر اهداف مدیریت شهری تهران است و تمام تلاش مان این است تا ورزش به صورت یک یکم شاهد ورزش در خانه‌ها باشیم‌. در حال حاضر بیش از دو هزار ایستگاه سلامت برای خانم‌ها و آقایان در شهر فعال و 560 زمین چمن استاندارد پذیرای شهروندان در مناطق مختلف است.

امرودی افزود: در این دوره از المپیاد‌، پاراالمپیاد و فعالیت‌های ورزشی محلات شهر تهران، 32 هزار تیم که 12 هزار تیم آن خانم هستند حضور داشتند و 9 رشته ورزشی برای معلولان و جانبازان تعریف شد.

امرودی با بیان اینکه برای حمایت از تیم‌های استقلال و پرسپولیس مطالعاتی در دست انجام است، اظهار داشت: در این راستا کارگروهی تشکیل شده که نتیجه آن در اختیار شهردار تهران قرار خواهد گرفت.

وی همچنین به حوزه ورزش جانبازان و معلولان اشاره کرد و گفت: در حال حاضر 4 مجموعه خاص معلولان و جانبازان فعال هستند یک مجموعه بین‌المللی جانبازان نیز در تهران تأسیس شده که درنوع خود در دنیا کم نظیر است.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار