از زبان دبیر اجرایی؛
دبیر اجرایی نخستین جشنواره فرامرزی مطبوعات یکی از ضرورت‌ها و نیازهای جدی منطقه را گفت‌وگوهای فرهنگی دانست و گفت: دیپلماسی فرهنگی از دیگر اهداف جشنواره است که با تلاش همه‌ی عزیزان محقق می‌شود.
کد خبر: ۱۵۷۶۳۰
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۶ 04 January 2016
به گزارش تابناک ایلام، دبیر اجرایی نخستین جشنواره فرامرزی مطبوعات یکی از ضرورت‌ها و نیازهای جدی منطقه را گفت‌وگوهای فرهنگی دانست و گفت: دیپلماسی فرهنگی از دیگر اهداف جشنواره است که با تلاش همه‌ی عزیزان محقق می‌شود.

«علی حیدربیگی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه ایلام، اظهار کرد: 4 کمیته‌ی علمی و داوران، روابط عمومی ، تبلیغات و اطلاع‌رسانی، کمیته مالی و پشتیبانی و هماهنگی و امور بین‌الملل در حال انجام وظیفه برای برگزاری جشنواره‌ی پربار هستند و با تلاش همه‌ی صاحب‌نظران و اهالی مطبوعات استان‌های شرکت‌کننده شاهد تحقق اهداف این جشنواره خواهیم بود.

وی با بیان این‌که یکی از مأموریت‌های جدی جشنواره فرامرزی هم‌افزایی بین استان‌های مرزی منطقه غرب کشور و گام برداشتن در جهت توسعه و امنیت پایدار در این منطقه است که این استان‌ها میزبان برگزاری آن هستند، گفت: امیدواریم خروجی این جشنواره وحدت و همدلی باشد.

دبیر اجرایی نخستین جشنواره فرامرزی مطبوعات یکی از ضرورت‌ها و نیازهای جدی این منطقه را گفت‌وگوهای فرهنگی دانست و تصریح کرد: دیپلماسی فرهنگی از دیگر برکات این جشنواره است که با تلاش همه‌ی عزیزان محقق می‌شود.

حیدربیگی با اشاره به نشست مدیران کل ارشاد استان‌های ایلام، کرمانشاه ، کردستان و آذربایجان‌غربی و روسای خانه‌ی مطبوعات و معاونان فرهنگی این ادارات کل در کرمانشاه، گفت: خوشبختانه نگاه مثبت و تلاش متولیان نوید برگزاری جشنواره‌ای قابل‌قبول می‌دهد.

وی گفت: این جشنواره که با حضور 9 استان برگزار می‌شود زمینه رقابت اصحاب رسانه و مطبوعات 4 استان ایران شامل ایلام، کرمانشاه، کردستان و آذربایجان‌غربی و 5 استان از کشور عراق شامل میسان، واسط، دیالی، اربیل و سلیمانیه را در بستری مشترک و بر سر موضوعات مشترک را فراهم می‌کند.

دبیر اجرایی نخستین جشنواره فرامرزی مطبوعات مرز مشترک، چالش‌ها، تهدیدها و فرصت‌های پیش‌رو، راه‌ها و موانع توسعه و امنیت پایدار منطقه، راه‌های تقویت همگرایی استان‌های منطقه و گسترش بیش‌ازپیش مبادلات بر پایه‌ی اشتراکات تاریخی، فرهنگی و مدنی، راه‌ها و موانع توسعه اقتصادی منطقه با عطف توجه به فرصت‌ها و تهدیدهای مرز مشترک و ظرفیت مناطق آزاد تجاری، مسأله تروریسم در منطقه، عوامل، چالش‌ها، پیامدها و راه‌های مقابله با آن، خشونت و افراط‌گرایی در منطقه، عوامل، چالش‌ها و راهکارها و مسأله محیط‌زیست و بحران‌های پیش‌رو(آب، جنگل‌ها، ریزگردها و ... ) عوامل، چالش‌ها و راهکارها را محورهای این جشنواره‌ی فرامرزی عنوان کرد.

حیدربیگی با بیان این‌که در این جشنواره آثار مطبوعاتی در 10 بخش مقاله، سرمقاله و یادداشت، خبر، گزارش، گفت‌وگو و مصاحبه، تیتر، طنز، عکس، صفحه‌آرایی و طرح و کاریکاتور داوری و به برگزیدگان هر بخش جوایز ارزنده‌ای اعطا می‌شود، تصریح کرد: فعالان رسانه‌ای این 9 استان لازم است آثار خود را تا پایان دی‌ماه 1394 به دبیرخانه جشنواره واقع در مجتمع فرهنگی ارشاد - دفترخانه مطبوعات استان ارسال و یا با مراجعه به سایت وزارت ارشاد و بخش جشنواره‌های رسمی مطبوعاتی به آدرس اینترنتی www.pressfestival.ir آثار خود را به رقابت بگذارند.

وی با رضایت‌بخش ارزیابی کردن تعداد آثار رسیده به جشنواره از همه‌ی صاحب‌نظران خواست به هر چه بار اجرا کردن این رویداد فرهنگی کمک کنند./پ
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار