مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: به منظور آمادگی هرچه بیشتر واحدهای امداد ونجات دریایی بزودی و برای نخستین بار در کشور، مانور بزرگ نجات دریایی در شب در آبهای این استان برگزار می شود.
کد خبر: ۱۵۸۴۷۰
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۷ 05 January 2016
به گزارش تابناک هرمزگان، ابراهیم ایدنی سه شنبه پس جمع بندی مانور مدیریت بحران و تخلیه امن در شرایط اضطراری بندر شهید ذاکری جزیره قشم ، تعامل و همکاری دستگاه های ذیربط در اجرای این مانور را قابل قبول ارزیابی کرد و افزود: مراحل مختلف این عملیات توسط چندین دوربین ضبط شده که پس از بررسی، نتایج ارزیابی کارشناسی اعلام می شود.

وی در ادامه افزود: سناریوی این مانور به این شکل تعریف شده بود که از طریق تماس از یک منبع ناشناس، مطلع شدند که در بندر شهید ذاکری قشم یک مورد امنیتی گزارش شده و نیروهای امدادی و ارگان های ذیربط وارد عمل شده و قسمت های در دام حریق را خاموش کردند.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان اظهارداشت: کل بندر با حضور نیروهای نظامی و انتظامی و همچنین هدایت شناورهای موجود تحت کنترل قرار گرفت و برای حفظ جان مسافران، آنان را از شناورها تخلیه و به یک مکان امن انتقال دادند و مصدومان نیز پس از انجام اقدامات اولیه درمانی به بیمارستان منتقل شدند.

ایدنی یاد آور شد: در برگزاری این مانور دستگاه هایی همچون؛ اداره کل دریانوردی هرمزگان، منطقه آزاد قشم، نیروی انتظامی و دریابانی ، فرمانداری، دانشگاه علوم پزشکی، هلال احمر و دیگر دستگاه ها شرکت کردند.

وی با اشاره به برگزاری مانورهای متعدد در بندرشهید رجایی به عنوان بزرگترین بندر تجاری کشور، تصریح کرد: بطورمعمول در حوزه های متفاوت نظیر مقابله با آتش سوزی، زلزله، تخلیه، مبارزه با آلودگی دریا و ... مانورهایی در این بندر برگزار می شود.

ایدنی افزود: در آستانه فرارسیدن تعطیلات پایان سال و تردد میلیون ها مهمان نوروزی از طریق بنادر مسافری ، مانور بسیار بزرگ در سطح استانی با عنوان نجات دریایی مردم در شب برای اولین بار در کشور با حضور ارگان های مختلف نظامی و انتظامی، راه آهن، دانشگاه علوم و پزشکی و سایر دستگاه های ذیربط در آینده برگزار می شود.

وی با اشاره به شرایط ناپایدار جوی ماه های پایانی سال و ترافیک زیاد مسافری در این ایام از عموم هموطنان خواست تا در زمان تعطیلی بنادر (port closed) به دلیل شرایط خاص، صبر و شکیبایی پیشه کرده و به هیچ عنوان از مبادی غیرمجاز و شناورهای غیراستاندارد استفاده نکنند.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار