نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی گفت: پرداخت پول مردم خراسان جنوبی از موسسه میزان با جدیت بیشتری توسط مسئولان امر پیگیری شود.
کد خبر: ۱۵۹۴۱۲
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۵ 07 January 2016
حجت الاسلام سید محمدباقر عبادی روز دوشنبه در جلسه شورای اداری خراسان جنوبی اظهار کرد: در گذشته دولت نظارت خوبی بر موسسه میزان نداشته که این عامل باعث شده که مردم محروم استان خسارت زیادی ببینند.
وی با بیان اینکه تاکنون برای بازپرداخت پول مردم از موسسه منحل شده میزان اقدام عملی صورت نگرفته گفت: نیاز است مسئولان با جدیت بیشتری مسئله این موسسه و پرداخت پول های مردم استان را پیگیری کنند.
وی با اشاره به مشکلات پدیده شاندیزه هم گفت: مردم به دلیل اعتماد برخی دستگاه ها در پدیده سرمایه گذاری کرده اند و این مشکل باید هر چه سریع تر حل و فصل شود.
نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی افزود: تورم و بیکاری و رکود اقتصادی برای مردم مشکلات زیادی را ایجاد کرده که نیاز است دولت برای حل این مشکلات جامعه، اقدام جدی انجام دهد تا اعتماد مردم نسبت به نظام افزایش یابد.
عبادی با بیان اینکه تاکنون از محل اعتبارات ماده 180 اعتباری تخصیص نیافته است،بیان کرد: عدم تخصیص اعتبارات پیشرفت پروژه های عمرانی استان را با مشکل مواجه کرده است.
وی با اشاره به خشکسالی های اخیر در خراسان جنوبی هم گفت: خشکسالی ها امان مردم را بریده و منابع درآمدی روستائیان را کاهش داده است بطوری که هم اکنون حدود 450 روستای استان با تانکر سیار آبرسانی می شود.
وی افزود: دولت باید برای مشکل بیکاری و کمبود آب در روستاها چاره اندیشی کند تا مهاجرت روستائیان به کلان شهرها کاهش یابد.
این نماینده مجلس با بیان اینکه در سال های اخیر 50 درصد مهاجرت از روستاها در خراسان جنوبی افزایش داشته افزود: اگر برای کاهش مهاجرت روستائیان اقدام عملی انجام نشود در آینده نزدیک امنیت شرق کشور خدشه دار می شود.
عبادی با اشاره به مشکل کم آبی در روستاهای استان، افزود: هم اکنون در برخی از روستاهای خراسان جنوبی قطره آبی برای خوردن وجود ندارد و روستائیان چشم به راه تانکرهای آبرسانی هستند.
وی کم آبی را مهمترین علت مهاجرت روستائیان استان ذکر کرد و گفت: باید در روستاها مشاغلی از جمله صنایع دستی با نیاز کم آبی ترویج شود.
نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: خراسان جنوبی سالهای زیادی است که از خشکسالی رنج می برد به همین دلیل صنعتگران تمایلی برای سرمایه گذاری در این استان ندارند.
عبادی با انتقاد بر اینکه اعتبارات خراسان جنوبی نسبت به سایر استانها بسیار پایین است، گفت: اگر دولت تدبیر امید نیز روند دولت های قبل را در بحث تخصیص اعتبارات پیش گیرد، این استان پیشرفتی نخواهد داشت.
وی بیان کرد: باید مصوبات سفر رئیس جمهوری به استان اجرایی شود تا زمینه پیشرفت استان بیش از پیش فراهم شود.
وی با اشاره به وضعیت نامناسب دو بانده کردن محورهای مواصلاتی استان اظهار کرد: باید تسریع در دوبانده کردن محورهای مواصلاتی استان در دستور کار جدی دولت قرار گیرد.
وی مردم خراسان جنوبی را مردمی بسیار متدین و انقلابی دانست و گفت: تاکنون مردم این استان فرهنگی در همه صحنه های انقلاب به خوبی ایفای نقش کرده اند.
عبادی ضمن تسلیت شهادت شیخ نمر افزود: جریانی که عربستان مدیریت می کند در چارچوب اهداف رژیم صهیونیستی است و عملکرد عربستان به نفع رژیم صهیونیستی تمام می شود.
 
منبع:اترک نیوز
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار