سربلندی تبریز، سربلندی همه ماست
عضو کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر تبریز این روزها درگیر اقدامات مختلفی برای توسعه شهر و رفع مشکلات شهروندان است. در کنار این، انتشار برخی شایعات به تکرار نام دکتر اکرم حضرتی، عضو فعال شورای شهر تبریز افزوده است. به منظور شفاف شدن فضا و پرس و جو در خصوص برنامه های اخیر ایشان گفتگویی با ایشان ترتیب داده شد. با حضرتی در خصوص تبریز، انتخابات، شایعات و آینده صحبت کردیم...
کد خبر: ۱۵۹۵۴۲
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۸ 07 January 2016
به گزارش تابناک تبریز از روابط عمومی شوارای شهر تبریز، عضو کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر تبریز این روزها درگیر اقدامات مختلفی برای توسعه شهر و رفع مشکلات شهروندان است. در کنار این، انتشار برخی شایعات به تکرار نام دکتر اکرم حضرتی، عضو فعال شورای شهر تبریز افزوده است. به منظور شفاف شدن فضا و پرس و جو در خصوص برنامه های اخیر ایشان گفتگویی با ایشان ترتیب داده شد. با حضرتی در خصوص تبریز، انتخابات، شایعات و آینده صحبت کردیم...

***

* خانم دکتر حضرتی، این روزها در فضای رسانه ای شهر نام شما بسیار شنیده می شود. علت این امر چیست؟
واقعیت امر این است که از علت این اتفاقات خبر دقیقی ندارم اما در مدت اخیر، درگیر طرح مسائل مختلف شهری و اجتماعی به خصوص در حوزه بانوان بودم. بیان مشکلات شهروندان به خصوص در فصل سرما و مباحث مختلف اجتماعی، آسیب های نو پدید در میان خانواده های شهر و مسائلی مانند این در برنامه های جاری بنده به عنوان نماینده مردم در پارلمان محلی قرار دارد.


* شایعات اخیر از کاندیداتوری شما برای ورود به رقابتهای انتخاباتی مجلس دهم سخن می گویند. با توجه به حضور گسترده بانوان در این دوره از انتخابات، علت ثبت نام نکردن شما در این رقابت چه بود؟
مردم شهر تبریز من را برای 4 سال خدمت در شورای شهر انتخاب کردند و من در پاسخ به اعتماد مردم، نمی توانم این مسئولیت را در 2 سال خلاصه کرده و به فکر مجلس باشم. منهای اینکه اگر کسی به واقع در فکر خدمت به مردم شهر باشد، شورای شهر بهترین مکان برای انجام فعالیتهای مفید و موثر در توسعه شهرو  رفع مشکلات شهروندان محسوب می شود.
با توجه به شعار انتخاباتی بنده «بانوی فرهنگ»، باور دارم در شورای شهر به بهترین شکل می توان در این حوزه خدمت کرد و شاهد اثربخشی تلاشها برای رفاه حال مردم نیز بود. همانطور که این اثربخشی را در مدت اخیر نیز در سطح شهر دیده ایم و مشاهده می شود که مسائل فرهنگی با دقت و حساسیت ویژه ای در حال پیگیری هستند.


* پس علت این حاشیه سازیها در خصوص ورود شما به مجلس چیست؟
از ابتدای ورود بنده به صحنه خدمت در شورای اسلامی شهر تبریز، صحبتها و شایعاتی در رابطه با احتمال تلاش من برای ورود به مجلس شورای اسلامی مطرح بود. این امر شاید به علت فعالیتهای گسترده فرهنگی من و حضور مستمر در مجامع مختلف و سخنرانی در برنامه های مختلف بوده است. در حالیکه در آن مقاطع من فقط به رسالت خودم به عنوان نماینده مردم شهر و مطالبه گر خواسته های شهروندان عمل می کردم.
در نتیجه ما به واقع برای خدمت کردن آمده ایم. حضرت امام رحمه الله علیه هم به شیوه های مختلف، مسؤولان را به هر چه بیش تر خدمت کردن به مردم تشویق می کردند و فرموده اند: «پست میزان نیست، مقام میزان نیست، مقام ریاست جمهوری... میزان نیست. این ها چیزی نیستند. این مقامات تمام می شود، آنی که هست خدمت است. آدم متعهد در هر جا باشد، اگر دید خدمتش خوب است، آن جا دل گرم است. ... هدفش این باشد که خدمت بکند، نه هدفش این باشد که مقام داشته باشد.» این نقشه راه از سوی بنیانگذار جمهوری اسلامی، نشان می دهد مسئولان باید تا چه حد به انجام خدمت به مردم متعهد باشند و من هم به عنوان عضو کوچکی از خانواده بزرگ خدمتگزاران جمهوری اسلامی، در تحقق این امر تلاش کرده ام.
خدمتگزارى، مفهوم وسيع و گسترده اى دارد. اين واژه تمام فعاليتهاى صورت گرفته در زمینه های اجتماعى، اقتصادى، سياسى، فرهنگى و معنوى را شامل مى شود و من در ابتدای ورود به رقابتهای شورای شهر، خود را برای خدمتگزاری با تمام وجود برای توسعه شهر آماده کرده بودم و امیدوارم در انتهای دوره 4 ساله شورای شهر تبریز، عملکردی قابل قبول و درخشان به شهروندان ارائه دهم. حالا هم اعلام می کنم هیچ اقدامی در جهت ورود به مجلس دهم نداشته ام و تمام مسائل مطرح شده در این زمینه شایعه بوده است.


* در این رابطه شنیده ایم که خانم دکتر حضرتی اقدام به کاندیداتوری از شهرهای دیگر نموده اند. چرا چنین صحبتهایی مطرح شده است؟
شایعه سازان کاندیداتوری بنده، سعی در مشوش کردن فضای حول و حوش فعالیتهای مختلف من داشته اند. با توجه به قوانین موجود، اگر من از شهری غیر از تبریز برای ورود به مجلس ثبت نام می کردم، نیاز به انصراف از عضویت در شورای اسلامی شهر تبریز منتفی می شد. در نتیجه این شایعه را مطرح کردند که من از شهر ملکان که شهر پدری من محسوب می شود و یا حتی شهرهایی مانند کرج برای ورود به مجلس دهم ثبت نام کرده ام. در حالیکه چنین نیست و من در این روزها به شدت درگیر برنامه های مختلف شورا هستم و علاوه بر حوزه فرهنگ، در زمینه مسائل مرتبط با بانوان هم اقدامات مختلفی را در دست اجرا دارم.


* پس به دور از فضای شایعات، چه برنامه ای برای ماههای آتی در شورای شهر دارید؟
با توجه به استقبالی که از مشارکت بانوان در فعالیتهای مختلف اجتماعی و فرهنگی و سیاسی شده است و همچنین مسئولیتی که مردم شهر روی دوش من گذاشته اند، درصدد تلاش برای توسعه شهر از رهگذرهای مختلف هستیم. این اقدامات به خصوص بعد از انتخاب تبریز به عنوان شهر نمونه گردشگری جهان اسلام در سال 2018 بسیار جدی تر شده است؛ و برای بهره برداری هر چه بیشتر از این موقعیت طلایی و ارزشمند، نیازمند عزم همگانی مردم و مسئولان در شهر هستیم. به عبارت دیگر تا زمان معهود باید نسبت به توسعه زیرساختهای شهری مورد توجه و نیاز شهروندان و گردشگران اقدام نماییم. همین مساله زمینه ساز جذب سرمایه گذاران برای ساخت و تجهیز مراکز مختلف رفاهی و خدماتی و اقامتی و هتل های چند ستاره و بهبود چهره شهر می شود.
این مساله را در قالب تهیه پکیج های مختلف و منسجم برای نقاط مختلف شهر برنامه ریزی کرده ایم و به طور مثال در یک نقطه از شهر پکیج سرمایه گذاری و مشارکت با مضمون بهسازی راهها و مسیرگشایی مد نظر است و در نقطه دیگر شهر، مسائل مرتبط با ساخت اقامتگاه و امثال آن. همچنین توجه به بناهای تاریخی و گردشگرپذیر مانند موزه ها و خانه های تاریخی و محوطه هایی مانند مقبره الشعرا در دستور کار قرار گرفته است و به یاری خداوند متعال و به سرانجام رسیدن اقدامات صورت گرفته، شاهد توسعه هر چه بیشتر تبریز عزیز خواهیم بود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار