می‌خواهند جنگ‌های نیابتی را به مرزهای ایران بکشانند. ایران به دنبال جنگ نیست. ما می خواهیم جنگ ها را خاموش کنیم. ما مخالف حمله به مرزها و تجزیه کشورها هستیم. برای ثبات و امنیت باید در صحنه باشیم و تجاوزات را خاموش کنیم
کد خبر: ۱۶۰۱۹۲
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۴ - ۰۱:۳۷ 09 January 2016
دکتر محسن رضایی در گردهمایی بزرگ سلحشوران گردان جعفر طیار اهواز، یاد و خاطره شهدای سرافراز انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشت و با اشاره به فرموده امام راحل گفت: خوزستان دین خود را به انقلاب ادا کرد. 

به گزارش «تابناک»؛ فرمانده سپاه پاسداران در دوران دفاع مقدس گفت:  گردان جعفرطیار از گردان های موفق دفاع مقدس بود. بعضی لشکرها به واسطه عملکرد کل لشکر معروف می شدند، بعضی لشکرها نیز به واسطه عملکرد گردان های توانمندشان مشهور می شدند مانند لشکر هفت حضرت ولیعصر(عج). 

وی افزود: آن گردان ها خودشان یک لشکر بودند. هم کادرشان پر جمعیت بود و هم پر کار بودند و خط شکن. که تعداد زیادی شهید تقدیم انقلاب کردند و تعداد زیادی رزمنده را در خود جای دادند که میدان های وسیعی را در نبردها برای ما بازکردند. اکنون نیز شجره طیبه گردان جعفر طیار زنده است و می جنگد و نیرو به مناطق نبرد می فرستند. این گردان یک نهضتی را در خودش ساماندهی کرده و یک باقیات صالحاتی را برای خوزستان باقی گذاشته. این گردان برای انقلاب می جنگید و مثل یک نهضت آزادی بخش عمل می کرد. دشمنان آمده بودند که صدای ملت ایران را خاموش کنند تا فریادی علیه ظلم شنیده نشود. اما به واسطه عملکرد این گردان ها، جنگ تبدیل به قیامی بزرگتر از قیام بیست و دو بهمن شد و توان دفاعی ایران با جنگ متحول شد. 

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: متاسفانه دشمنان ملت را رها نکردند و بعد از جنگ به بهانه واهی بمب اتم، ایران را تحریم کردند. آنجا هم شکست خوردند. حالا دوباره حرف از تحریم برای موشک ها و اتهام حمایت از تروریسم می زدند. این ها دنبال فریب مردم هستند. خودشان منطقه و دنیا را بی ثبات کرده اند.

دکتر رضایی با اشاره به عملکرد دوگانه مدعیان حقوق بشر گفت: امریکایی ها و برخی کشورهای منطقه ارزش‌های انسانی را به تمسخر گرفته اند. از اول انقلاب از شاه و ساواک و استبداد حمایت کردند. از صدام و تجاوزش به خاک ایران حمایت کردند. اخیرا تازه اوباما اظهار شرمندگی می کند نسبت به سکوتشان در مقابل حملات شیمیایی عراق به حلبچه.الان هم از عربستانی حمایت می کنند.

رضایی با انتقاد نسبت به عملکرد سازمان ملل گفت: خاک بر سر سازمان مللی که استبداد در عربستان و کودک کشی رژیم صهیونیستی را می بیند و تروریست ها را در سوریه رها کرده و در برابر نا امنی و بی ثباتی ساکت است. ملت های اروپا بزودی می‌فهمند که در کنار بدترین تروریست های عالم که مورد حمایت دولت مردانشان هستند، زندگی می کنند. ملت های غرب به زودی خواهند فهمید که در دولتمردانشان با شعارهای پوچ دفاع از دموکراسی چیزی جز آبروریزی ندارند. خودشان ضد حقوق بشر هستند و در کنار تروریست ها ایستاده اند. 

دبیر مجمع افزود: اردوغان به ایران می گوید فرقه گرایی نکنید، بعد 48 ساعت قبل از اعدام آیت الله نمر به ریاض می رود. اعتراضی هم به قتل این عالم شیعی نمی کند و به ایران معترض می شود! عربستان ائتلاف دروغین ضد تروریسم راه انداخته است. این تروریست ها که از مدارس و کتاب های شما خارج شده اند. حقیقت پنهان نمی ماند و رسوایی به بار خواهد آورد. روزی می رسد که بدنامی و افتضاح حمایت از تروریست ها، گریبانگیر شما می‌شود.

سرلشکر رضایی گفت: عربستان دنبال ماجراجویی جدید است، همانند راهی که صدام رفت را طی می کند. حمایت از اشرار، حمایت از خرابکاری ها و انفجار لوله های انتقال نفت. حمایت از کودتاگران علیه جمهوری اسلامی در مرداد ماه 1359 و شهادت آیت الله صدر و خواهرش و حمله به  کنسولگری ایران در  بصره و دست آخر حمله به مرزهای ایران. عربستان هم حالا دارد همان مسیر را طی می کند. 

وی افزود: حرفی که رهبر انقلاب در دانشگاه امام حسین گفت که ما اطلاعات داریم که یک عده می خواهند جنگ‌های نیابتی را به مرزهای ایران بکشانند. ایران به دنبال جنگ نیست. ما می خواهیم جنگ ها را خاموش کنیم. ما مخالف حمله به مرزها و تجزیه کشورها هستیم. برای ثبات و امنیت باید در صحنه باشیم و تجاوزات را خاموش کنیم. 

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: نیروهای انقلابی و رزمنده با هوشیاری کامل، تحرکات و تحولات منطقه را رصد کنند و با صبر و حوصله آمادگی شان را حفظ کنند. نباید با حرکات نسنجیده، دیگران را از حالت ظالمیت به مظلومیت تبدیل کنند.آنهایی که موفقیت این نظام را نمی خواهند، آگاه باشند که ایران  توانش بیشتر و صبرش نسبت به سالهای جنگ تحمیلی کمتر شده است. در صورت دست درازی آنها، در روزهای اول آنچنان سیلی ای به گوش متجاوزین خواهیم زد که از جایشان بلند نشوند. 

رضایی افزود: ما با وجود این اهانت ها صبر می کنیم اما به حکام مرتجع می گوییم مسیر صدام را طی نکنید. 

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: امروز در داخل کشور، ناامنی، بی قانونی و تفرقه درست کردن صحیح نیست. اختلاف ها را کنار بگذارید و یکپارچه به دور رهبر معظم انقلاب حلقه بزنید و با صلابت و انسجام در این حلقه وحدت، اقتدار نظام را به همه  نشان بدهیم.

دکتر رضایی در پایان توصیه کرد: در جریان انتخابات همه آرامش خود را حفظ کنند تا این مرحله را نیز با پیروزمندی طی کنیم و دشمنان را مایوس تر کنیم.

گفتنی است؛ اخیرا خبری با محتوای "سخنان سرلشکر محسن رضایی در گردهمایی گردان جعفرطیار خطاب به بسیجیان اهواز" در شبکه های اجتماعی منتشر شده و در حال انتشار در گروه های مختلف است که با اصل گفته‌های دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام که در سطور فوق ذکر شد، کاملاً تفاوت دارد. دفتر سر لشکر رضایی ضمن تکذیب نقل قول‌های نادرست از قول وی همگان را به رعایت اخلاق دعوت کرد. متن تکذیبیه دفتر دکتر رضایی را اینجا ببینید
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار