کد خبر: ۱۶۰۶۵۴
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۰ 09 January 2016


معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان البرز با بیان اینکه در ۶ ماهه نخست امسال شاهد کاهش ۱۶ درصدی طلاق در استان بوده‌ایم، گفت: از ابتدای امسال تا کنون ۱۳ درصد طلاق توافقی نیز در البرز کاهش یافته است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرج، مهدی جوهری در نشست با اصحاب رسانه استان البرز که پیش از ظهر امروز در محل دادگستری استان البرز برگزار شد، با اشاره به اینکه خوشبختانه در 6 ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته شاهد کاهش 16 درصدی طلاق در استان البرز بوده‌ایم، اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تا‌کنون 13‌درصد طلاق توافقی در البرز کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه در برخی جرائم رشد 20 درصدی به 13 درصد کاهش یافته که این مهم نقطه مطلوبی در استان محسوب می‌شود، افزود: پیشگیری از وقوع جرائم از سه بخش اولیه، ثانویه و ثالثیه تشکیل شده که بخش نخست به مسائل فرهنگی و افزایش آگاهی اقشار مختلف در امور جامعه باز می‌گردد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان البرز با تاکید بر اینکه بخش ثانویه به حوزه‌های محیطی و ثالثیه به برخوردهای قضائی این بخش مرتبط است، تصریح کرد: بیشترین تاثیر برای پیشگیری از وقوع جرائم در سطح جامعه به افزایش آگاهی و بهبود سطح فرهنگی اجتماع معطوف است که باید مورد توجه قرار گیرد.

جوهری با اشاره به اینکه بسیاری از جرائم رخ داده در سطح اجتماع به سبب ناآگاهی و عدم شناخت قوانین در کشور به وقوع می‌پیوندد، یادآور شد: مادامی که افراد بدون تحقیق و بررسی اندوخته‌های خود را در موسساتی که مورد تائید بانک مرکزی نیست، قرار می‌دهند، باید شاهد بروز چنین مشکلاتی نیز باشند.

وی با اشاره به اینکه بروز مشکلات اقتصادی در خانواده‌ها سبب به‌وجود آمدن مشکلات خانوادگی و زناشویی شده که این امر آسیب‌های اجتماعی پیچیده‌ای را به همراه دارد، یادآور شد: اقدامات لازم در بحث آگاه‌سازی جامعه به عزم ملی و همگانی نیاز دارد و این مهم بدون مساعدت همگانی اجرایی نمی‌شود.

وی با تاکید بر اینکه 70‌درصد از جرائم به وقوع پیوسته در جامعه ناشی از جهل مردم است، گفت: طرح مشاوره قبل از ازدواج در حوزه پیشگیری طلاق انجام و در سطح استان البرز در حال اجرایی شدن است.

معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان البرز با بیان اینکه بسیاری از زوج‌های جوان مهارت زندگی کردن را فرانگرفته‌اند که این مهم در مشاروه‌های مذکور ارائه می‌شود، افزود: 60 درصد از طلاق‌های صورت گرفته در جامعه بین زوج‌هایی رخ می‌دهد که کمتر از 4 سال با یکدیگر زندگی کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه در این دور‌ه‌های مشاروه‌ای سرفصل‌های روابط زناشویی و مسائلی در راستای مهارت زندگی و بهداشت جنسی توسط اساتید برجسته ارائه می‌شود، گفت: در 6 ماهه نخست سال‌جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته با کاهش یک درصدی جعل رو‌به‌رو بوده‌ایم به‌گونه‌ای که این مهم از 25 درصد به 24 درصد کاهش یافته است.

جوهری با تاکید بر اینکه در حوزه پیشگیری دادگستری سهمی ندارد، اظهار داشت: دادگستری در حوزه مقابله اقدامات مدنظر را انجام می‌دهد اما بر‌اساس ضرورت اجتماعی در بخش پیشگیری نیز وارد عمل شده است.

وی با بیان اینکه مطالبه‌گری اصحاب رسانه از مسئولان باید بر‌اساس مستندات صورت گیرد، تصریح کرد: در صورت اجرایی‌شدن مستندات بسیاری از آسیب‌های اجتماعی نظیر حضور متکدیان در سطح معابر و شهر را شاهد نمی‌شویم.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان البرز با بیان اینکه در بحث ضرب و جرح عمدی استان البرز در رده 24 کشوری قرار دارد که این مهم آمار مطلوبی نسبت به سایر استان‌ها محسوب می‌شود، گفت: متاسفانه احساس امنیت در استان البرز وجود ندارد، از این رو رسانه‌ها باید در این راستا بیش از پیش فعالیت کنند.

وی با تاکید بر اینکه کرج حیات خلوت مجرمان نیست، بیان کرد: باید مسائلی نظیر حاشیه نشینی و زندان‌های موجود در استان البرز مورد بررسی قرار گیرد چرا که تمام این موارد سبب شده مشکلات عدیده‌ای برای شهروندان به وجود آید.

جوهری با بیان اینکه موج نو حاشیه‌نشینی جدید را به واسطه وجود مسکن مهر شهر جدید هشتگرد شاهد هستیم، گفت: باید مسائل مرتبط با بهداشت، آموزش، امنیت و غیره این مناطق برطرف شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار