فرمانده پایگاه دریابانی قشم گفت : از ابتدای سال جاری تا پایان آذر، بیش از 6 هزار میلیارد ریال کالای قاچاق در آب های این جزیره کشف شده است.
کد خبر: ۱۶۱۱۱۰
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۶ 10 January 2016
به گزارش تابناک هرمزگان، سرهنگ قادر مرشدی افزود: در این ارتباط 507 هزار لیتر سوخت، 17 میلیون و 900 هزار نخ سیگار، 168 هزار ثوب پوشاک، 9 هزار و 500 قلم لوازم آرایشی، افزون بر 89 تن مواد خوراکی، سه هزار و 326 دستگاه تلفن همراه، دو هزار و 700 دستگاه لوازم آشپزخانه، یکهزار و 192 دستگاه لوازم برقی، 9 هزار و 949 عدد کیف و کفش، 237 هزار بطری انواع نوشابه و پاکت های آب میوه و 249 هزار فقره کالاهای متفرقه همچون لوازم خودرو، پتور، برنج و پارچه، کشف شده است.

وی کشف 421 کیلوگرم انواع مواد مخدر و 195 عدد قرص روانگردان را از دیگر دستاوردهای نیروهای پایگاه دریابانی قشم در مدت 9 ماهه امسال اعلام کرد.

فرمانده پایگاه دریابانی قشم با بیان اینکه در این ارتباط 327 نفر دستگیر و تحویل مراجع قضایی شده اند، افزود: در مدت یاد شده 155 فروند شناور و 83 دستگاه خودرو حامل کالای قاچاق نیز توسط نیروهای دریابانی این شهرستان توقیف شده است.

سرهنگ مرشدی اضافه کرد: از ابتدای امسال تا پایان آذر 500 تن از اتباع بیگانه که بدون مجوز وارد خاک ایران شده بودند نیز توسط نیروهای دریابانی در این شهرستان دستگیر و تحویل مراجمع مربوطه شده اند.

وی با اشاره به اینکه شناسنامه دار شدن شناورهای بی هویت شهرستان موجب تقویت امنیت دریایی قشم می شود، افزود: در همین چارچوب در 9 ماهه امسال 750 فروند شناور بی هویت قشم شناسایی و ساماندهی شده است.

سرهنگ مرشدی ادامه داد: برای این منظور ابتدا از طریق نهادهایی همچون تعاونی ها، اطلاع رسانی ها آغاز شد و سپس با معرفی این شناورها به مراجع مربوطه، روند صدور دفترچه تردد شناورها در دستور کار قرار گرفت.

فرمانده پایگاه دریابانی قشم با بیان اینکه شناسنامه دار شدن شناورهای دریایی موجب ارتقاء خدمات رسانی و ثبت دقیق تخلفات می شود، پیش بینی کرد که تا پایان سال جاری تمام شناورهای بی هویت این شهرستان شناسایی و ساماندهی شود.

وی کاهش بهای نفت در بازارهای جهانی، فعالیت قرارگاه مباره با قاچاق هرمزگان از سال 93، افزایش چشمگیر واحدهای گشتی نیروهای دریابانی و افزایش ماموریت های پایگاه دریابانی قشم در عمق دریا را از عوامل موثر در کاهش میزان قاچاق سوخت در این منطقه ارزیابی کرد.

فرمانده پایگاه دریابانی قشم اضافه کرد: مجموع این عوامل موجب شده است که قاچاق سوخت در این منطقه 95 درصد نسبت به سال های گذشته کاهش یابد و پنج درصد باقی مانده نیز به ندرت در بخش جنوبی جزیره قشم صورت گیرد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار