عارف دانه کار معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان خوزستان در گفتگو با خبرنگار تابناک خوزستان در خصوص سفر مشاور وزیر و معاون سازمان‌های مردم نهاد وزارت کشور به خوزستان اظهار کرد: هدف از سفر دکتر مشکینی به خوزستان تدریس در کارگاه های تخصصی دانش افزایی، توانمندسازی و ارتقاء مهارت های اعضای سازمان های مردم نهاد سراسر کشور که ۱۴ الی ۱۷ دیماه به میزبانی استان بوده است.

وی افزود: در این دوره، دو کارگاه اصول حرفه ای و روش کار گروهی در حوزه اجتماعی و کارگاه آشنایی با رسانه، افزایش سواد رسانه ای و روش های تامین محتوا برگزار شد.

دانه کار خاطرنشان کرد: هدف از برگزاری این کارگاه ها، افزایش سطح مشارکت نهادمند اجتماعی جوانان بوده است.

معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان خوزستان عنوان کرد: تا کنون در استان خوزستان ۵۲ سازمان مردم نهاد در حوزه جوانان در حال فعالیت هستند که از ۳۱ سازمان دارای اعتبارنامه  رسمی هستند و مابقی آنها هم در حال طی مراحل تمدید اعتبار نامه می باشند.

وی  ادامه داد: امروز نسبت به معرفی ۳۰ سازمان مردم نهاد دیگر در استان خوزستان به وزارت ورزش و جوانان اقدام کردیم که پس از تایید اعتبارنامه رسمیت پیدا خواهند کرد.

دانه کار افزود: این سازمان ها در حوزه های فرهنگی، آسیب های اجتماعی، کارآفرینی و اشتغال، اعتقادی و مذهبی، رسانه و ارتباطات، هنری و ادبی، اوقات فراغت و … در حال فعالیت هستند.

معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان خوزستان گفت: در اداره کل ورزش و جوانان استان خوزستان، شورایی تحت عنوان "شورای داوری طرح ها” وجود دارد که طرح های سازمان های مردم نهاد را پس از داوری برای حمایت مالی به ما معرفی می نمایند.

دانه کار در پایان اظهار کرد: از نیمه اول امسال تا کنون از ۱۵ سازمان مردم نهاد که دارای طرح بودند، حمایت مالی صورت گرفته است.