کد خبر: ۱۶۱۳۳۸
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۰ 10 January 2016


مدیرکل مرکز هنرهای نمایشی وزارت ارشاد گفت: باید حداکثر بهره‌برداری از پورتال هنرهای نمایشی در استان البرز برای ایجاد یک بانک اطلاعاتی از مخاطب تئاتر وجود داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرج، مهدی شفیعی در مراسم افتتاحیه سی و چهارمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر در البرز که امروز با حضور دبیر سی و چهارمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز در تئاتر شهر کرج برگزار شد، اظهار داشت: این جشنواره توانست مقید به فراخوان، برنامه‌ریزی‌ها و اهداف، کار خود را ادامه دهد.

وی با بیان اینکه مبنای انتخاب از فعالیت‌های استانی صرفا کیفیت بوده، افزود: به جز بخش رقابت جشنواره‌های استانی در باقی بخش‌ها، تئاترهای شهرستانی نیز مورد ارزیابی قرار گرفته و حضور داشتند.

مدیرکل مرکز هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: بسیار خرسندیم که علاوه بر بخش مناطق در بحث مرور تئاتر ایران، نسل نو و سایر بخش‌ها آثار شهرستانی حضور دارند و بیش از 50 درصد آثار حاضر در جشنواره سال جاری مربوط به هنرمندان شهرستانی است.

وی با بیان اینکه به گفته داوران این آثار از کیفیت مناسبی نیز برخوردار بودند، گفت: هر 2 کار معرفی شده از البرز برای حضور در جشنواره تئاتر فجر، در بخش اصلی جشنواره حضور دارد.

شفیعی خاطرنشان کرد: البرز از استان‌هایی است که تئاتر را جدی گرفته و جریان اجرای عمومی و نزدیک به مستمر تئاتر در این استان نسبت به سایر استان‌ها جدی‌تر است که امید است در آینده شاهد استمرار بدون انقطاع هنرمندان تئاتر البرزی باشیم.

وی با اشاره به اینکه مقرر شد انتخاب هیئت مدیره و مدیر و سیاست‌های هنرهای نمایشی توسط گروه‌های نمایشی استان انجام شود، بیان کرد: امید است با این تصمیم‌گیری، انجمن هنرهای نمایشی به کارکرد صنفی خود نزدیک‌تر شود و از انجمنی که صرفا بازوی مالی اداره است، خارج شده و بتواند برای تئاتر استان برنامه‌ریزی داشته باشد.

مدیرکل مرکز هنرهای نمایشی وزارت ارشاد با بیان اینکه اعتبار زیادی توسط دستگاه‌های مختلف در موضوع تئاتر هزینه می‌شود، گفت: این انجمن باید سازوکار ارتباطی خود را با همه دستگاه‌ها به نحوی مستقل تعریف کند تا ساماندهی و جذب اعتبارات تئاتری را در همه دستگاه‌ها داشته باشد.

وی افزود: باید برنامه به شهرداری و سایر دستگاه‌ها که می‌توانند در این حوزه هزینه کنند داشته باشیم تا اولویت خود را برای حمایت از تولیدات هنرمندان قرار دهند، چراکه تولید و ارتباط معقول با مخاطب تئاتر، اولویت و نیازمندی تئاتر امروز است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار