آیت‌الله نوری‌همدانی:
یکی از مراجع تقلید گفت: ملت عراق نباید به آمریکا اجازه تجاوزگری و دخالت در امور داخلی این کشور را بدهد و آنها باید از ایران در این زمنیه الگو بگیرند.
کد خبر: ۱۶۱۵۳۱
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۴ - ۲۱:۲۵ 10 January 2016
به گزارش تابناک قم،‌ آیت‌الله حسین نوری‌همدانی در دیدار شیخ اکرم الکعبی دبیر گروه مقاومت اسلامی نجباء با بیان اینکه مردم عراق نباید اجازه تجاوز آمریکایی‌ها به خاک این کشور را می‌دادند، اظهار کرد: باید با اتحاد میان مسلمانان نسبت به مقابله با آمریکا که دشمن بزرگ جهان اسلام محسوب می‌شود، اقدام کرد.

وی با بیان اینکه اتحاد مسلمانان و مقابله جدی با کفر به تجاوزگرانی مانند آمریکا جرات دست‌درازی را نمی‌دهد، تصریح کرد: باید از انقلاب و دفاع مقدس ایران الگو بگیرید و همانگونه که ایران اجازه دست‌درازی را به آمریکا نمی‌دهد، مقابل تجاوزهای آمریکا بایستید.

این مرجع تقلید با تاکید بر اینکه علما باید در مقابله با دشمن در صف اول مبارزات باشند گفت: علما باید در راه مقابله با دشمن کفن‌پوش شوند و در خط مقدم قرار بگیرند تا مردم نیز به پیروی از آنان به میدان بیایند.

وی با تاکید بر اینکه هدف همه ما پیروزی جهان اسلام در مقابل کفر است، تصریح کرد: باید اتاق فکری برای علمای جهان اسلام ایجاد شود و افرادی که میان مردم محبوبیتی دارند را برای اتحاد فراخواند.

این مرجع تقلید با تاکید بر اینکه اتحاد مهمترین راه برای رسیدن به پیروزی است، گفت: فراخوان عمومی مردم توسط علما و مراجع برای حضور بسیجی‌وار در جبهه‌ها از دیگر راه‌هایی است که برای پیروزی مقابل لشکر کفر باید از آن بهره برد.

آیت‌الله نوری‌همدانی با ابراز نگرانی از اتحاد تنها سه کشور مسلمان عراق، سوریه و ایران در مقابل لشکر کفر بیان کرد: دشمن از نتیجه اتحاد آگاه است برای همین منظور برای مقابله با مسلمانان با 120 کشور جهان متحد شده است.

وی با بیان اینکه عراق و ایران با هم برادر هستند و مرزبندی وجود ندارد، عنوان کرد: این برادری باید نتیجه مثبتی داشته باشد و عراق برای رهایی از مشکلاتی که ناشی از مقابله با لشکر کفر برایش پیش آمده است، می‌تواند از انقلاب و دفاع مقدس ایران الگو گیرد.

این مرجع تقلید همچنین بر ضرورت مخفی نگه داشتن عملیات‌های جنگی تاکید کرد و گفت: یکی از مشکلاتی که اکنون در این مبارزات با آن مواجه هستیم این است که شاید در برخی مواقع عملیات‌های جنگی توسط نفوذی‌ها، برملا می‌شود.

وی بر مشورت با افراد کار آزموده در عملیات‌های جنگی تاکید و بیان کرد: در عملیات‌های جنگی باید افرادی باشند که با هوش و درایت بتوانند نقشه‌ای را طراحی کنند که در کمترین زمان بهترین دستاورد را برای جهان اسلام به دنبال داشته باشد.

آیت‌الله نوری‌همدانی از ورود مجدد آمریکا به خاک عراق انتقاد کرد و گفت: آمریکا دشمن مسلمانان محسوب می‌شود و این مسئله بر همه روشن است بنابراین نباید اجازه ورود مجدد آمریکا به خاک عراق داده می‌شد.

وی اضافه کرد: اگر از همان روزهای نخست اجازه تجاوزگری آمریکا به خاک عراق داده نمی‌شد امروز شاهد این همه جنایت توسط آمریکا در این کشور نبودیم.

این مرجع تقلید خاطرنشان کرد: نیروهای مقاومت باید نسبت به قانع کردن دولت برای ضرورت نداشتن حضور آمریکایی‌ها در خاک عراق اقدام کرده و علما نیز به اتحاد شیعه و سنی در این کشور اهتمام داشته باشند.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار