موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی یکی از مراکز مهم علمی، تحقیقاتی و تولیدی ایران و جهان به شمار می‌رود که در طول 90 سال فعالیت دستاوردهای علمی بزرگی را به نمایش گذاشته است.
کد خبر: ۱۶۱۹۷۳
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۷ 11 January 2016
استاندار البرز گفت: تحقیق و پژوهش دو رکن اساسی در پیشرفت و توسعه است.
سید حمید طهایی ظهر امروز از موسسه رازی و بخش‌های مختلف این موسسه تحقیقاتی بازدید به عمل آورد.
وی در این بازدیدها ضمن تأکید بر حمایت از این موسسه و نقش مهم فعالیت‌های موسسه رازی در ارتقای سلامت کشور افزود: این موسسه با تولید واکسن‌های انسانی و دامی گامی بسیار مهم را در ارتقای سلامت کشور برداشته و می‌تواند سهم مهمی را در از بین رفتن بسیاری از بیماری‌ها داشته باشد.
استاندار البرز با بیان اینکه طی سال‌های گذشته فلج اطفال به عنوان دغدعه‌ای برای جامعه بود افزود: امروز با تولید واکسن فلج اطفال این بیماری به طور کامل در کشور ریشه کن شده است و توانسته با انبوه‌سازی تولید، این واکسن را به کشورهای دیگر نیز صادر کند.
طهایی در ادامه سخنان خود با اعلام اینکه تحقیق و پژوهش دو رکن اساسی در پیشرفت و توسعه کشور است ادامه داد: باید مسیر فعالیت و تلاش محققان و پژوهشگران را بیش از پیش فراهم کنیم و با حمایت از این قشر آنان را تشویق و ترغیب به کارهای تحقیقاتی و پژوهشی کنیم.
استاندار البرز با تأکید بر اینکه در سایه تحقیق و پژوهش بوده که امروز توانسته‌ایم در بسیاری از امور خودکفا شویم تصریح کرد: با تکیه به دانش و علم خود می‌توانیم هر روز پله‌های ترقی و پیشرفت را طی کرده و کشور  را به سمت توسعه و پیشرفت بیشتر سوق دهیم.
در این بازدید استاندار البرز ضمت بازدید از بخش‌های مختلف این موسسه از نمایشگاه دائمی دستاوردهای تحقیقاتی و تولیدات موسسه رازی نیز بازدید کرد.
بازدید از بخش فرآورده‌های بیولوژیک انسانی، دام و طیور، تولید انحصاری سرم‌های درمانی ضدمار گزیدگی و عقرب زدگی، پرورش حیوانات آزمایشگاهی مورد نیاز موسسه و سایر مراکز تحقیقاتی و... از بخش‌های مورد بازید امروز طهایی بوده است.
موسسسه رازی قدیمی‌ترین و معتبرترین موسسه علمی، تحقیقاتی و تولیدی کشور در عرصه واکسن و سایر فرآورده‌های بیولوژیک است، این موسسه سالانه بیش از 3 میلیارد دز انواع فرآورده‌های بیولوژیک تولید می‌کند.
موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی یکی از مراکز مهم علمی، تحقیقاتی و تولیدی ایران و جهان به شمار می‌رود که در طول 90 سال فعالیت دستاوردهای علمی بزرگی را به نمایش گذاشته است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار