کد خبر: ۱۶۲۷۰۵
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۲ 12 January 2016


رئیس‌کل دادگستری استان البرز با بیان اینکه توسعه داوری در دستگاه‌ قضایی استان البرز نیازمند تدوین اساسنامه است، گفت: بحث داوری یکی از مباحث راهگشا برای دستگاه قضایی است که می‌تواند به کاهش ورودی به دستگاه قضایی کمک کند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرج، به نقل از روابط عمومی دادگستری استان البرز، احمد فاضلیان در کارگاه آموزشی تبیین جایگاه نهاد داوری در دادگاه‌ها که امروز با حضور قضات شعبات تجدیدنظر دادگستری کل استان البرز برگزار شد، اظهار داشت: بحث داوری یکی از مباحث راهگشا برای دستگاه قضایی است که می‌تواند به کاهش ورودی به دستگاه قضایی کمک کند.

وی متذکر شد: بخش عمده‌ای از جامعه، اطلاعات کاملی از فواید داوری برای رسیدگی به اختلافات ندارد که با افزایش آگاهی‌ها می‌توان این ظرفیت را فعال کرد.

عالی‌ترین مقام قضایی استان از آماده‌سازی دستگاه قضایی استان برای استفاده از این ظرفیت خبر داد و اظهار داشت: بخش قضایی را با برگزاری دوره‌های مختلف آماده می‌کنیم تا زمینه برای توسعه داوری در استان آماده شود که البته نیازمند تدوین اساسنامه هستیم.

فاضلیان با اشاره به وجود برخی کاستی‌ها در قوانین درباره شرایط و ضوابط داوری‌ها، گفت: باید داوری‌ها ساماندهی شود که عدم توجه به آن می‌تواند مسئولیت بیشتری را متوجه دستگاه قضایی کند ولی با بهره‌گیری از آن و تعریف چارچوب‌ها می‌توان شاهد کاهش بار محاکم بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار