معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری ایلام؛
طرح منارید در منطقه کنجانچم واقع در بین سه شهرستان ایلام، ملکشاهی و مهران و با کمک های مالی بلاعوض نهادهای وابسته به سازمان ملل متحد (UNDP) و در راستای حفاظت از آب، خاک و منابع طبیعی با جلب مشارکت مردم انجام می گیرد.
کد خبر: ۱۶۳۴۳۳
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۴ - ۰۷:۰۰ 14 January 2016
به گزارش تابناک ایلام، معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری ایلام از اجرای طرح بین المللی منارید با مشارکت سازمان های بدون مرز وابسته به سازمان ملل در گستره 136 هزار و 388 هکتار از اراضی طبیعی استان ایلام خبر داد.
محمد پاکدل روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: طرح منارید در منطقه کنجانچم واقع در بین سه شهرستان ایلام، ملکشاهی و مهران و با کمک های مالی بلاعوض نهادهای وابسته به سازمان ملل متحد (UNDP) و در راستای حفاظت از آب، خاک و منابع طبیعی با جلب مشارکت مردم انجام می گیرد.
وی هدف از اجرای این طرح را اشتغالزایی و فقردایی از طریق توسعه و تقویت سطح دانش و آگاهی کارشناسان و بهره برداران محلی با ارائه شیوه های موفق مدیریت پایدار منابع آب و اراضی و نیز افزایش بهره وری در بخش های کشاورزی و منابع طبیعی، پیشگیری از تغییر کاربری اراضی، تخریب سرزمین و اعمال مدیریت خشکسالی (در سال های خشک سالی) دانست.
پاکدل افزود: با توجه به اهمیت موضوع و بنابر ضرورت این اداره کل، حوزه آبخیز رودخانه کنجانچم توسط کارشناسان بعنوان منطقه الگو (پایلوت) استان انتخاب شده که در مجموع 26 روستا با در برگیری جمعیتی بالغ بر 21 هزار و 200 نفر در این طرح قرار دارند.
وی با بیان اینکه با کمک کارشناسان طرح های مطالعاتی و نقشه های اجرایی طرح آماده شده و به تصویب سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور رسیده است، یادآور شد: در صورت تشکیل کمیته برنامه ریزی و هماهنگی با حضور ادارات و دستگاه های مختلف مرتبط با این طرح به ریاست استاندار یا یکی از معاونان وی و دبیری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری طرح منارید استان ایلام کلید خواهد خورد.
این پروژه در قالب طرح های فقر زدایی و توانمندسازی جوامع محلی در 10 استان ایران اجرایی می شود و تاکنون طرح منارید در سه استان کرمانشاه، سمنان و خراستان شمالی توسط سازمان های وابسته به سازمان ملل اجرایی شده است.
هم اکنون دو طرح جف با موضوع بیایان زدایی و مهار ریزگردها در شهرستان دهلران و ترسیب کربن در شهرستان آبدانان با مشارکت سازمان های وابسته به سازمان ملل در استان ایلام در حال اجرا است.
طرح های متنوع سازمان های بدون مرز وابسته به سازمان ملل در کشورهای مختلف جهان در راستای حفظ محیط زیست، آب و خاک و اراضی اجرا می شود./پ
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار