کد خبر: ۱۶۵۱۵۱
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۱ 17 January 2016


مدیرکل محیط زیست استان البرز گفت: 70 واحد صنعتی تولیدی به سیستم کنترل هوا مجهز شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، حسین محمدی ظهر امروز در نشست کارگروه کاهش آلودگی هوای استان البرز اظهار کرد: متأسفانه روند افزایش آلودگی هوا در این استان به عنوان یکی از دغدغه‌های بزرگ برای مسئولان و مردم محسوب می‌شود که لازم است تدابیر اساسی برای رفع این معضل اندیشیده شود.

وی با بیان اینکه اگر هم اکنون نتوانیم این معضل را مرتفع کنیم در آینده با بحران بسیار جدی مواجه خواهیم شد افزود: افزایش بی رویه جمعیت در این استان یکی از مهمترین دلایل آلودگی هوا و تشدید این روند طی سال‌های گذشته برآورد شده است.

مدیرکل محیط زیست استان البرز در ادامه سخنان خود با بیان اینکه 70 واحد تولیدی و صنعتی به سیستم کنترل هوا مجهز شده‌اند، ‌گفت: همچنین دو واحد بزرگ نیروگاه منتظر قائم و سیمان آبیک نیز به سیستم پایش لحظه‌ای برای واحدهای بزرگ تجهیز شده‌اند.

محمدی بیان داشت: از دیگر دلایل بروز آلودگی هوا وجود صنایع در این استان و عدم رعایت قانون استقرار این صنایع در شعاع 120 کیلومتری از شهرها است.

وی بر استفاده از انرژی‌های پاک تأکید کرد و ادامه داد: استفاده از محصولات کشاورزی سالم و ارگانیک، مدیریت پسماندها و پساب‌ها و ... از مهمترین عواملی است که می تواند تأثیرات مثبتی را در کاهش آلودگی هوا و محیط داشته باشد.

مدیرکل محیط زیست استان البرز در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به اینکه دولت باید تمام تلاش خود را برای کاستن از آلودگی هوا به کار بگیرد افزود: در سال 94 با 17 رخداد پدیده گرد و غبار روبه‌رو شدیم در حالی که در سال 93، 12 مورد و در سال 92 یک مورد را شاهد بودیم.

وی استقرار و فعالیت بیش از 3 هزار واحدهای تولیدی و صنعتی غیرمجاز، عدم ساماندهی و نوسازی صنایع، مصرف سوخت سنگین در واحدهای تولیدی و صنعتی را از مهمترین عوامل تشدید کننده آلودگی هوای این استان عنوان کرد.

محمدی تصریح کرد: براساس برآوردهای انجام شده روزانه حدود 700 میلیون لیتر سوخت مازوت و یک میلیون لیتر نفت و گاز در استان اصف می‌شود که در این راستا همچنین روزانه در این استان یک میلیون خودرو دائم و 300 هزار خودروی عبوری تردد می‌کنند.

مدیرکل محیط زیست استان البرز خاطرنشان کرد: مرازک معینه فنی خودرو نیز به درستی کار خود را انجام نمی دهند و با ضعف‌هایی رو به رو هستند که از آن جمله صدور برگ معاینه فنی خودرو به مدت 5 سال است.

به گفته محمدی صدور برگ معاینه فنی خودرو باید یک ساله باشد نه پنج ساله.

وی در ادامه سخنان خود به فعالیت نیروگاه‌های شهیدرجایی در قزوین و منتظر قائم (عج) در فردیس نیز اشاره کرد و بیان داشت: نیروگاه شهید رجایی قزوین روزانه پنج میلیون لیتر مازوت مصرف می‌کند که باد غرب به شرق منجر به انتقال آلودگی به سوی البرز می‌شود در حالی که ما با قطع سوخت مازوت نیروگاه منتظر قائم این روزها شاهد شرایط بهتری هوایی برای فردیس، کرج و حتی تهران هستیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار