تداوم بارش ها در اردبیل و قسمت وسیعی از این استان در پنجمین روز بهار از در پیش بودن سالی پربار از لحاظ نزول رحمت های آسمانی در این نقاط خبر می دهد.
کد خبر: ۱۶۵۷۵
تاریخ انتشار: ۰۵ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۲:۰۴ 25 March 2015
به گزارش خبرنگار ایرنا ؛ رخنه پی در پی موج های بارشی که از اسفند ماه پارسال در اردبیل آغاز شده در آغازین روزهای سال نو نیز ادامه یافته است به گونه ای که ساکنان اردبیل و قسمت وسیعی از این استان امروز برای ششمین روز متوالی شاهد بارش هایی به شکل متناوب و مقطعی در این مدت هستند.

روزهای دوشنبه و سه شنبه گذشته به شکل نسبی از میزان ابرناکی آسمان در اردبیل کاسته شد ولی دوباره از نخستین ساعات امروز (چهارشنبه) توده هوای سرد و ناپایدار دیگری به منطقه نفوذ کرده و سبب ابری و مه آلود شدن آسمان و ریزش ملایم باران در منطقه شد.

نقشه های پیش یابی هواشناسی از نفوذ ناوه عمیق به کشورمان حکایت دارند که سرتاسر شبه جزیره بالکان و جنوب دریای سیاه را تا کرانه های جنوب دریای مدیترانه پوشش داده و با شارش های رطوبتی مناسبی از جریان های گرم و مرطوب جنوبی تغذیه می شود.

این سومین موج از این ناوه بندالی هست که شمال ، شمال غرب و غرب کشورمان را در 10 روز گذشته متاثر کرده است.

اثرهای این موج در استان اردبیل تا قبل از ظهر جمعه پیش رو به شکل ابری بودن آسمان ، بارش متناوب و وزش باد سرد ادامه می یابد و پس از آن آسمان به تدریج صاف خواهد شد ولی چهارمین موج این ناوه از روز یکشنبه هفته پیش رو وارد استان اردبیل می شود که سبب افزایش ابر ، وقوع بارش ، کاهش دما و وزش باد به مدت دو روز خواهد شد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار