رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی گفت: مراکز درمانی این استان با کمبود دو هزار تخت بیمارستانی مواجه هستند.
کد خبر: ۱۶۵۸۰
تاریخ انتشار: ۰۵ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۲:۵۹ 25 March 2015

جواد آقازاده روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: علاوه بر این میزان کمبود، در حال حاضر یک هزار و 300 تخت بیمارستانی فرسوده نیز در استان وجود دارد که این تعداد نیز به بازسازی نیاز دارند.

وی اضافه کرد: آذربایجان غربی دارای سه هزار و 961 تخت بیمارستانی مصوب است که از این تعداد ، سه هزار و 366 تخت آن فعال هستند.

وی شمار مراکز درمانی و بیمارستانی این استان را در حال حاضر 24 مرکز عنوان کرد و گفت: در سال جاری طرح توسعه بیمارستان های خوی و بوکان و بیمارستان تکاب به بهره برداری می رسند.

آقازاده افزود: طرح توسعه 110 تختی بیمارستان امام خمینی (ره) مهاباد نیز از اولویت های دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی در سال جاری است .

وی با بیان اینکه آذربایجان غربی از استانهای پیشرو در اجرای طرح تحول نظام سلامت در کشور است، اظهار کرد: در راستای اجرای مطلوب این طرح در استان بیش از 100 میلیارد ریال اعتبار در دو فاز برای هتلینگ و بهسازی بیمارستان ها و مراکز دولتی اختصاص یافته است.

طرح تحول نظام سلامت از اردیبهشت ماه سال گذشته در سطح کشور و آذربایجان غربی کلید خورده و با اجرای آن، میزان رضایتمندی مردم افزایش و پرداختی آنها در بیمارستانهای دولتی کاهش داشته است .

رییس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی به منظور بازدید از بیمارستان امام خمینی (ره) و پایگاه فوریت های پزشکی مهاباد و سنجش میزان آمادگی آنها در تعطیلات نوروزی به صورت سرزده به این شهرستان سفر کرده بود .

بیمارستان 250 تختخوابی امام خمینی (ره) مهاباد یکی از بزرگترین بیمارستان های جنوب آذربایجان غربی به شمار می رود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار