با حضور مراجع تقلید و علما؛
مراسم ترحیم والده حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی شامگاه چهارشنبه با حضور رییس جمهوری ، مراجع معظم تقلید، علما، فضلا، طلاب و شمار زیادی از مردم در مسجد اعظم قم برگزار شد.
کد خبر: ۱۶۵۹۷
تاریخ انتشار: ۰۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۳:۰۹ 26 March 2015
به گزارش تابناک قم، مراسم ترحیم والده حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی رییس جمهوری شامگاه چهارشنبه با حضور مراجع معظم تقلید، علما، فضلا، طلاب و شمار زیادی از مردم قم در مسجد اعظم این شهر برگزار شد.

در این مراسم حضرات آیات مکارم شیرازی، جوادی آملی، شبیری زنجانی، نوری همدانی، سبحانی، حجت الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی رییس دفتر مقام معظم رهبری، آیت الله ابراهیم امینی، آیت الله سید احمد خاتمی، حجت الاسلام والمسلمین سعیدی تولیت آستانه مقدسه، حجت الاسلام والمسلمین شهرستانی، حجت الاسلام سید حسن خمینی، نمایندگان بیوت مراجع تقلید، اعضای جامعه مدرسین، خبرگان رهبری، طلاب و روحانیون و اقشار مختلف مردم قم حضور داشتند.  

در این مراسم که از سوی دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری، مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه و جامعه المصطفی العالمیه و جمعی از نهادهای فرهنگی و حوزوی برگزار شد، جمعی از اعضای هیات دولت و مقامات استانی نیز حضور داشتند.

حجت الاسلام والمسلمین سید احمد صالحی خوانساری از اساتید حوزه علمیه قم دراین مراسم با اشاره به جایگاه زن در اسلام گفت: وجود زن در خانواده موجب مودت و رحمت می شود به گونه ای که پیامبر اسلام درخصوص مقام زن فرمایشات فراوانی دارند و در قرآن کریم نیز مقام و جایگاه مادر از اهمیت فراوانی برخوردار است.

وی افزود: بشر در دنیا به خانواده ، زن و مادر باید عنایت خاصی داشته باشد همان طور که اسلام دراین زمینه عنایت ویژه دارد .

این استاد حوزه علمیه قم درادامه با تسلیت درگذشت والده رییس جمهوری اظهار کرد: آن مرحومه همسر نماینده آیت الله بروجردی دراستان سمنان بود و مصداق سکونت و آرامش در خانه خود بود.

وی با اشاره به سوابق انقلابی رییس جمهوری اسلامی ایران گفت: دکتر روحانی مبارز قبل از انقلاب بود که تعبیر امام را درمورد بنیانگذار جمهوری اسلامی در سال 56برای اولین بار در مراسم یادبود حاج آقا مصطفی خمینی به کار برد و برای همیشه برای امام ماندگار شد.

صالحی خوانساری در بخش دیگری از سخنان به شعار امسال که از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی اعلام شده ، اشاره کردو گفت: اگر دولت و ملت همزمان و همدل باشند کار کشور لنگ نمی شود چرا که منشا لنگی تفرقه و نظرهای خاص است .

وی گفت: باید فرمایشات رهبر فرزانه انقلاب را واجب الاطاعه بدانیم تا دشمن نتواند پیروز شود.
رییس جمهوری که عصر چهارشنبه وارد قم شد پس از زیارت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها ، در این مراسم شرکت کرد. 
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار