مدیرکل دامپزشکی آذربایجان غربی گفت: امسال در آذربایجان غربی 149 راس دام مبتلا به سل مورد شناسایی قرار گرفته است.
کد خبر: ۱۶۶۶۱۶
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۹ 20 January 2016

کامیار داهیم امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس  اظهار داشت: بیماری سل نوعی بیماری قابل انتقال از دام به دام و به انسان بوده و از اینرو از اهمیت ویژه‌ای برای مبارزه برخوردار است.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی‌های به عمل آمده در راستای کاهش این بیماری، تصریح کرد: براساس آیین‌نامه ابلاغی باید تمام گاوداری‌های صنعتی و نیمه‌صنعتی دارای جایگاه‌های مناسب و یا نسبتا مناسب بهداشتی باشند.

مدیرکل دامپزشکی آذربایجان غربی با بیان اینکه تست گاوها و شناسایی بیماری سل در آنها یکی از اقداماتی است که در این خصوص اجرایی می‌شود، ادامه داد: باید تمام گاوداری‌های حاشیه شهرها و شهرک‌ها، روستاهای دارای گاو اصیل و دورگه و گاوداری‌های صنعتی و نیمه‌صنعتی مورد تست قرار گیرند.

این مسئول با اشاره به اقدامات انجام گرفته طی سال جاری در آذربایجان غربی، اعلام کرد: امسال 18 هزار و 704 مورد تست سل در استان به عمل آمده که از این تعداد 149 راس دام مبتلا به سل مورد شناسایی قرار گرفته است.

داهیم با بیان اینکه این بیماری نوعی بیماری عفونی و مشترک بین انسان و دام است، ادامه داد: بیماری سل که به اشکال نودولار، ارزنی و یا ترشحی قابل شناسایی است، تقریبا تمام اندام‌های بدن دام را درگیر می‌کند.

وی به علایم بیماری سل در دام‌ها اشاره کرد و گفت: لاغری، کاهش وزن، سرفه و کاهش مقدار شیر است که با مشاهده این علایم سریعا گاو توسط دامپزشکان مورد معاینه قرار گرفته و دامپزشکان از ابتلای به این بیماری باخبر می‌شوند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار