حسین نوش‌آبادی:
معاون حقوقی امور مجلس و استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: هل فرهنگ استان نگاه‌های خود را معتدل کنند.
کد خبر: ۱۶۸۲۶۷
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۷ 23 January 2016
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه قزوین، حسین نوش‌آبادی در مراسم تودیع و معارفه‌ی مدیرکل فرهنگ و ارشاد قزوین که در استانداری قزوین برگزار شد،‌ تصریح کرد: آغاز فصل جدید فرهنگ در قزوین از استانداری آغازشده است، که امیدواریم با حمایت بی دریغ استاندار و مسئولان ارشد استان همچنین علمای برجسته قزوین، شاهد پیشرفت و توسعه کمی و کیفی فرهنگ در قزوین باشیم.
 
وی افزود: سیاست‌های فرهنگی دولت، برگرفته از سیاست‌های فرهنگیِ اسناد بالا دستی و اسناد دینی و قرآنی است، که از جهان‌بینی اسلامی مبتنی بر بینش توحیدی سرچشمه گرفته و به اهداف و اصول و مبانی اسلام پایبند است؛‌ اگر ما به دنبال اقتدار جمهوری اسلامی در جهان هستیم و می‌خواهیم انقلاب و اسلام ما صادر شود باید فرهنگ را اصلاح و به هویت دینی خود رجوع کنیم.

معاون حقوقی امور مجلس و استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار کرد: نقش هنرمندان و  نخبگان فرهنگی در اصلاح فرهنگ برجسته است، به‌طوری‌که مقام معظم رهبری به علمای حوزه تاکید می‌کند که مبانی فقه هنر را استخراج و به جامعه معرفی کنند.

وی یادآور شد: اسلام مشوق هنر است و پیشرفت کشور ما درگرو همین اندیشه است،‌ رئیس جمهور هم به تأسی از این نگاه، بر اهمیت فرهنگ و هنر تاکید دارد، در این میان عده‌ای به دنبال واردکردن فشارهای سیاسی بر خواسته از نگرش‌های خاص حزبی به فرهنگ هستند؛ درحالی‌که ما به دنبال اعتلای مادی و معنوی فرهنگ و هنر هستیم.
 
نوش‌آبادی تأکید کرد: در اسناد بالادستی فرهنگ به موارد زیادی اشاره‌شده، که مهم‌ترین آن شامل مقابله با خرافات، گسترش زمینه‌ی تعامل مردم در عرصه‌ی فرهنگ، اقتصاد مقاومتی،‌ عدم تجسس در زندگی خصوصی،‌ عدم اتهام زدن و عدم تعبیر نادرست از اعمال مردم است.
 
وی تصریح کرد: تعامل مردم در عرصه‌ی فرهنگ از اهمیت بالایی برخوردار است، چراکه بدون تعامل نمی‌توانیم به سمت اهداف خود پیش برویم و امروز عصر ارتباط یک طرفه به سر رسیده است؛ برای رسیدن به اهداف والای فرهنگ در سطح جهان باید تعامل وجود داشته باشد.
 
معاون حقوقی امور مجلس و استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: بخش دیگری که فرهنگ در آن تأثیر دارد اقتصاد مقاومتی است؛ پایه‌ی اقتصاد مقاومتی اقتدار فرهنگی است و زمانی اقتصاد مقاومتی محقق می‌شود که فرهنگ آن در جامعه رسوخ کند.
 
وی افزود: اقتصاد مقاومتی درگرو فرهنگ مقاومتی است، باید در قالب ابزارهای فرهنگی در بخش‌های مختلف رسانه، کتاب،‌ هنر و فرهنگ از تمام استعدادها و ظرفیت‌های موجود به نحو احسن در جهت اقتصاد مقاومتی استفاده کرد تا بتوانیم بر فرهنگ سلطه‌ی جهانی غلبه کنیم.
 
نوش‌آبادی خاطرنشان کرد: در فرهنگ باید از یک سونگری پیشگیری کنیم چراکه فرهنگ خشونت‌طلبی را نمی‌پذیرد، برای افزایش تعامل باید روحیه نقد و انتقادپذیری را بالا ببریم و از سوءظن، عوام‌زدگی و متهم کردن اشخاص پرهیز کنیم.
 
وی ادامه داد: فرهنگ ما نیاز به مهندسی فرهنگی دارد، که طی آن عملکرد گذشته‌ی نهادهای فرهنگی باید بازنگری و از تداخل و موازی کاری جلوگیری شود،‌ برای رسیدن به فرهنگ والا باید مدیریت فرهنگی واحدی در کشور شکل بگیرد و در بلندمدت  نوسازی فرهنگی را با استفاده از گفتمان‌های فرهنگی انجام دهیم.
 
معاون حقوقی امور مجلس و استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: قزوین درگذشته، در تاریخ تمدن اسلامی و ماندگاری آن نقش برجسته‌ای  داشته و فرهنگ آن هم‌اکنون برای ما اهمیت بالایی دارد.

وی تاکید کرد: دولت فرا حزبی و فراجناحی است و رویه‌ی اعتدال را در پیش گرفته است به همین منظور از نیروی انسانی، استعدادها و ظرفیت‌های کشور به نحو احسن استفاده می‌کند و به‌افراط و تفریط اعتراض می‌کند، باید توجه داشته باشید که مسائل فرهنگی را با مسائل سیاسی حل نکنید، انتقادات نادرست را نباید از طریق تریبون عمومی اعلام کرد، بلکه باید به مسائل فرهنگی از دریچه فرهنگ نگاه کنیم.

 نوش‌آبادی گفت: مدیرکل جدید اداره‌ی کل فرهنگ و ارشاد قزوین، از میان گزینه‌های متعدد به‌عنوان چهره‌ی خوش‌نام استانی که صاحب‌تجربه در محیط علمی، آموزشی و فرهنگی است، انتخاب‌شده است، همچنین ایشان با توجه به آنکه فرزند شهید است و خودش جانباز است از افراد عرصه انقلاب و دفاع مقدس است.
 
وی یادآور شد: مسئولان و اهل فرهنگ استان نگاه‌های خود را معتدل کنند و با این مسئله حزبی و جناحی برخورد نکنند،‌ این که فردی زمانی در یک تشکل بوده دلیل درستی نیست، ایشان از افراد شایسته جامعه است و در چارچوب نظام فعالیت می‌کند.

معاون حقوقی امور مجلس و استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار کرد: اسکندری داخل نظام فعالیت کرده، فردی معتدل و دارای شناسنامه خوبی است که  با دست گرفتن پرچم ولایت و دین این مسئولیت را برعهده مي‌گيرد، که در آینده با حمایت استاندار و راهبردهای نماینده ولی‌فقیه در جهت پیشرفت و توسعه کمی و کیفی فرهنگ استان قدم بر می‌دارد.

 نوش‌آبادی یادآور شد: تغییر مدیر و استاندار در هر چرخه‌ای طبیعی است، اسکندری‌نژاد از بین گزینه‌های مختلف بر اساس تخصص، علم و تدین معدل بالاتری کسب کرده و گزینش شده است، بنابراین مسئولان با حمایت وی باید کمک کنند که مسیر رشد و اعتلای فرهنگ هموار شود.

برچسب ها: نوش آبادی قزوین
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار