مدیر امور انجمن‌های هنری و ادبی سازمان بسیج هنرمندان گفت: جشنواره سراسری سروده‌های حماسی و آواهای انقلابی بسیج از سوم تا ششم بهمن‌ماه در شیراز با حضور گروه‌های سرود حماسه‌خوان برگزار می‌شود.
کد خبر: ۱۶۸۴۱۴
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۹:۵۳ 23 January 2016
تابناک فارس به نقل از فارس:صیر بیگی بعدازظهر امروز در دیدار با آیت‌الله ایمانی اظهار داشت:  سازمان بسیج هنرمندان از بدو تأسیس نیروهای انقلابی را شناسایی کرده و در راستای افزایش و تقویت فرهنگ و هنر گام‌های ارزشمندی برداشته است.

وی خاطرنشان کرد: در جشنواره سراسری سروده‌های حماسی 50 گروه از سراسر کشور به‌ویژه گروه سرود حزب‌الله لبنان که در سطح بین‌المللی شناخته‌شده است حضور دارند و به اجرای برنامه می‌پردازند.

مدیر امور انجمن هنری و ادبی سازمان بسیج  هنرمندان تصریح کرد: گسترش فرهنگ و ادبیات انقلابی و حماسی و انتقال آن به نسل جوان ایران اسلامی و جهان از مهم‌ترین اهداف این جشنواره است.

دبیر جشنواره سروده‌های حماسی نیز در این دیدار اظهار داشت: بیش از 2 هزار و 700 اثر به این جشنواره ارسال‌شده که از این تعداد یک‌هزار و 600 سرود موردتوجه قرار گرفته است.‌

محمد گلرز خاطرنشان کرد: آثار رسیده در بخش‌های آئینی، عمومی، محلی و سرود است و گروه سرود اقدام به اجرای دو اثر در مورد شیخ نمر و آیت‌الله همدانی می‌کند.

وی تصریح کرد: با توجه به گسترش فرهنگ غرب برگزاری چنین جشنواره‌هایی عامل مؤثری در برخورد با تهاجم فرهنگی غرب در ایران و کشورهای اسلامی است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار