کد خبر: ۱۶۹۰۱۵
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۲ 24 January 2016

رئیس کل دادگستری استان البرز از ورود سالانه 400 هزار پرونده به دستگاه قضایی استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، احمد فاضلیان ظهر امروز در همایش فرماندهان و روسای پاسگاه‌های استان البرز گفت: یکی از معضلات امروز استان البرز ورود سالانه 400 هزار پرونده به سیستم قضایی استان است.

وی ادامه داد: باید با اقدامات و برنامه‌ریزی‌های لازم برای رفع این معضل اقدامات لازم را انجام دهیم.

مدیرکل دادگستری استان البرز تأکید کرد: یکی از مهم‌ترین اقداماتی که تاکنون انجام شده تلاش دستگاه قضا و پلیس برای پیش‌گیری و کاهش جرایم است.

فاضلیان تأکید کرد: با این اقدامات می‌توانیم میزان ورودی پرونده‌ها به دستگاه قضا را کاهش دهیم.

وی انجام اقدامات پژوهشی و تحقیقی را مهم‌ترین راه‌کار برای ریشه‌یابی جرایم و بزه عنوان کرد و افزود: با اقدامات پژوهشی و ریشه‌یابی می‌توانیم دلایل بروز جرایم را شناسایی کرده و برنامه‌ریزی‌های لازم را برای کاهش جرایم انجام دهیم.

رئیس کل دادگستری استان البرز در ادامه سخنان خود به الکترونیکی کردن پرونده‌های قضایی در استان البرز اشاره کرد و ادامه داد: باید این روند توسعه بیشتری پیدا کند و تمامی پرونده‌های ورودی به دستگاه قضا به صورت الکترونیکی بررسی شود.

به گفته فاضلیان، هم‌اکنون تعداد محدودی از پرونده‌ها به صورت الکترونیکی انجام می‌شود.

استاندار البرز نیز با اشاره به اینکه استان شاه‌راه مواصلاتی 13 استان کشور است، گفت: ارتقای امنیت یکی از مهم‌ترین نیازهای استان است.

سیدحمید طهایی خاطرنشان کرد: نیروی انتظامی تاکنون توانسته در مقوله ارتقای امنیت و کاهش جرایم در استان اقدامات مناسبی را انجام دهد و بسیاری از جرایم در استان از بین برود و یا با کاهش چشمگیری مواجه شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار