شهردار آبادان، عملکرد انتقادی شورای شهر را در حیطه وظایف منتخبان مردم در این نهاد دانست و گفت:استیضاح، انتقاد و سوال حق شورا است، ولی شهردار موظف است در چار چوب قانون پاسخ دهد.
کد خبر: ۱۶۹۴۰۲
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۰ 25 January 2016
محمودرضا شیرازی روز دوشنبه در نشست علنی شورای اسلامی شهر آبادان با حضور جمعی از اعضای شورای شهر، پرسشگری را حق اعضای شورای شهر خواند و گفت:شهرداری، موضوع پنهانی ندارد و صداقت را رویه کار خود قرار داده ام.

وی با بیان اینکه همه موارد مالی شهرداری شفاف بوده و قابل ارائه به شهروندان است، افزود:از روز نخست پذیرش مسئولیت نیز، مورد پنهانی نداشتیم.


*** تقدیم بودجه سال آینده به شورای شهر

شهردار آبادان در بخش دیگری از سخنانش گفت:بودجه سال 95 شهرداری آبادان نسبت به سال جاری 15درصد رشد را نشان می دهد و این بودجه برمبنای یک هزار و 500 میلیارد ریال تخصیص ارائه شده است.

وی بودجه سال جاری شهرداری آبادان را یک هزار و 300 میلیارد ریال عنوان کرد و افزود:هزینه جاری شهرداری در سال 95 مبلغ 870 میلیارد ریال و حدود 58 درصد بودجه می باشد.

شیرازی میزان اعتبار عمرانی سال آینده شهرداری را 630 میلیارد ریال خواند و افزود:این بخش بودجه، 42 درصد بودجه سال 95 را به خود اختصاص داده است.

شیرازی ادامه داد:شهرداری 480 میلیارد ریال حق آلایندگی از شرکت نفت طلب دارد که از این مبلغ،60 درصد به آبادان و 40 درصد به خرمشهر تعلق می گیرد.

شهردار آبادان در این بخش از سخنانش، تعداد طرح های سال آینده ان نهاد را 102 طرح خواند و افزود:این تعداد در سال جاری 91 مورد بوده است.


*** انصاف نیست از جیب مردم به خزانه تامین اجتماعی واریز شود

شیرازی در ادامه سخنانش جریمه های بیمه تامین اجتماعی را غیر منصفانه دانست و افزود:140 تن از پرسنل شهرداری آبادان مشمول جریمه شده اند که باید در این خصوص، بررسی شود.

شهردار آبادان ادامه داد:تنها اقدامی که توانستیم در این خصوص انجام دهیم این بود که سند زمینی را در رهن تامین اجتماعی قرار دهیم تا از افزایش این مبلغ جلوگیری کرده و در خصوص رفع مشکل اقدام کنیم.

وی گفت:انصاف نیست که از جیب مردم به خزانه تامین اجتماعی واریز شود، زیرا با این مبالغ می توان به مردم خدمت بیشتری ارائه کرد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار