کد خبر: ۱۶۹۵۰۵
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۶ 25 January 2016

كتاب «به‌سوی ميمك» خاطرات خودنوشت «علي‌كرم محمديان» صبح فردا - سه‌شنبه 6 بهمن ساعت 10 صبح در سالن اجتماعات حوزه هنري ايلام رونمايي می‌شود.

«قاسم ساجدي» - مسئول دفتر فرهنگ و مطالعات پايداري حوزه هنري ايلام در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه ایلام، با اعلام اين خبر اظهار کرد: «به‌سوی میمک» ناگفته‌هایی از اولین پیروزی ایران در جنگ و خاطرات سیاسی و اجتماعی مؤلف درباره اولین پیروزی ایران در ارتفاعات میمک است که توسط تیپ یک زرهی و عشایر ایل خزل در استان ایلام صورت گرفته است.

وي اظهار كرد: فصل اول دربردارنده کودکی تا دبیرستان، شرایط زندگی و کوچ کردن عشایر به سمت میمک است و دوران دانشجویی، آغاز انقلاب تا بعد پیروزی انقلاب اسلامی، دوران جنگ تحمیلی و اتفاقاتی که در میمک رخ‌داده هم فصل‌های بعدی کتاب را شامل می‌شود.

ساجدي ادامه داد: ویژگی اصلی این کتاب بیان ناگفته‌هایی از اولین پیروزی ایران در جنگ است و به ناگفته‌هایی از اختلاف‌نظرهای بین فرماندهان ارتش در آن زمان ازجمله اختلاف فرمانده عملیات غرب با فرمانده لشگر می‌پردازد چون به قول نویسنده ارتش در آن زمان اعتمادی به نیروهای محلی نداشت و نهایتاً این مردم عشایر بودند که با تشکیل گروه‌های چریکی توانستند میمک را از عراقی‌ها باز پس بگیرند به‌طوری‌که در آن عملیات خود صدام فرماندهی عملیات را داشته ولی نتوانست میمک را از مردم بگیرد.

«به‌سوی میمک» در 334 صفحه باقیمت 13 هزار تومان به همراه عکس‌ها و تصاویر از دوران جنگ تحمیلی و هشت سال دفاع مقدس توسط انتشارات سوره مهر منتشر شده است.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار