کد خبر: ۱۶۹۶۶۲
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۸ 25 January 2016


استاندار البرز با بیان اینکه امکانات آموزشی به تناسب جمعیت در استان البرز فراهم شود، گفت: ماهیت مهاجرپذیری این استان و مدارس دو شیفته فرایندی را ایجاد کرده که ضرورت تناسب بین سرانه‌های آموزشی با رشد جمعیت این استان را می‌طلبد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرج، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری البرز، سیدحمید طهائی شامگاه یکشنبه در مراسم گرامیداشت هفته شوراهای آموزش و پرورش البرز که با حضور مدیر امور شوراهای وزارت آموزش و پرورش، نماینده ولی فقیه در استان البرز و اعضا استانی و شهرستانی شوراهای آموزش و پرورش در سالن شهدای دولت استانداری البرز برگزار شد، ضمن تأکید بر ضرورت مرور قوانین این حوزه اظهار داشت: قانون‌خوانی شوراهای آموزش و پرورش به منظور اشراف هر چه بهتر به وظایف خانواده آموزش و پرورش برای مدیران و مربیان آموزشی امری ضروری تلقی می‌شود.

وی همچنین با تأکید بر ضرورت توسعه فضاهای آموزشی؛ بازنگری در طرح تفضیلی مدارس را جهت افزایش سرانه‌های آموزشی در استان مهم خواند.

رئیس شورای آموزش و پرورش استان با اشاره به فرایند غیرطبیعی نرخ رشد جمعیت خاطرنشان کرد: ماهیت مهاجرپذیری این استان و مدارس دو شیفته فرایندی را ایجاد کرده که ضرورت تناسب بین سرانه‌های آموزشی با رشد جمعیت این استان را می‌طلبد.

استاندار البرز همچنین با بیان اینکه اقدمات مثبتی در حوزه آموزش و پرورش انجام شده است، تصریح کرد: این بدان معنا نیست که کارهایی که باید انجام می‌گرفته و صورت نگرفته را نادیده بگیریم.

وی افزود: بنابر این یافتن پاسخ این سوال که چه اقداماتی در شورای آموزش و پرورش استان باید انجام می‌شد و نشد، خود بخش عمده‌ای از گره‌های آموزشی را برطرف می‌کند.

طهائی تشکیل جلسات شورای آموزش و پرورش استان به صورت ماهیانه را یکی از مهم‌ترین اقدامات جهت بررسی وضعیت آموزشی در استان دانست و گفت: در این شورا مهم‌ترین تصمیمات برای حوزه آموزش و پرورش گرفته می‌شود و با تشکیل جلسات ماهیانه می‌توان گام‌های موثری را در این زمینه برداشت.

استاندار البرز با تأکید بر لزوم جذب اعتبارات ملی گفت: اعتبارات استانی طبق روال معمول تأمین می‌شود و این هنر مدیران است که بتوانند اعتبارات ملی دستگاه مطبوع را مطالبه‌گری و جذب کنند.

وی همچنین شناسایی نارسایی‌های حوزه آموزش و پرورش را مورد تأکید قرار داد و گفت: علاوه بر اینکه برای ظرفیت‌ها برنامه‌ریزی می‌شود، باید نارسایی‌ها و کمبودها را نیز شناسایی و برای آن گام های عملیاتی برداشت.

استاندار البرز با اشاره به افزایش جمعیت دانش آموزان و رشد 8/8 درصدی ورودی‌های سال جاری گفت: باید بررسی کرد که آیا به تناسب این رشد، کارکردها نیز ارتقاء یافته است.

وی با بیان اینکه جمعیت 420 هزار دانش‌آموزی این استان، با استان‌های کوچک برابری دارد، تصریح کرد: اعتبارات فعلی تکافوی نیازهای حوزه آموزش و پرورش استان البرز را نمی دهد چرا که سالانه شاهد رشد جمعیت دانش‌آموزی هستیم و این امر نیز ناشی از مهاجرت‌ها است.

رئیس شورای آموزش و پرورش استان در محور دیگری با اشاره به قرارگیری در آستانه بهمن ماه و فصل انتخابات گفت: برابر بودن ارزش هر برگ رأی دانش‌آموزان با مسئولان کشور، حاکی از عمق مردم سالاری دینی و یکی از ارزش‌های والای اسلامی است؛ بنابراین حضور در پای صندوق‌های رأی به نوعی قدردانی از میراث انقلاب اسلامی محسوب شده و باید قدردان خون بهای شهدا باشیم.

استاندار البرز در محور دیگری اجرای برجام را نیز تبریک گفت و با اشاره به اهداف اجرای طرح جامع مشترک از سوی رئیس جمهور، افزود: چند خواسته در این مذاکرات مطالبه‌گری شد، نخست آن‌که همان کسانی که قطعنامه هایی را علیه جمهوری اسلامی صادر کرده بودند همان قطعنامه‌ها را ابطال کردند.

وی استفاده صلح آمیز انرژی هسته‌ای به عنوان فناوری نو جهت تداوم تحقیقات پژوهشی را از دیگر دستاوردهای برجام خواند و گفت: تحریم‌های ناعادلانه و تحمیلی که بر مردم روا داشته شده بود، با اجرای برجام برداشته می‌شود، در کنار آن اثبات اینکه ایران هیچ گاه جنگ طلب نبوده و پیشتاز صلح و مراوده با ملت ها و دنیا است با لغو پروژه‌های ایران هراسی، جایگاه جمهوری اسلامی را در منطقه و سطح بین‌المللی تحکیم بخشید.

نماینده عالی دولت در استان البرز با تشریح شرایط اقتصادی و سیاسی کشور افزود: با توجه به وضعت فعلی، در استان نیز بر اساس شرایط جدید کشور، باید بتوانیم در سایه رهبری‌های داهیانه مقام معظم رهبری، با هماهنگی هر چه بیشتر در چارچوب ها و برنامه‌های ابلاغ شده حوزه اقتصاد مقاومتی حرکت کنیم.

وی با اشاره به اینکه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی با مدیریت معاونت ریاست جمهوری تشکیل شده است، گفت: این ستاد را محور فعالیت‌ها در حوزه اقتصاد مقاومتی قرار داده و همواره برای شرایط جدید آماده باشیم.

استاندار البرز با تأکید بر اینکه نباید به اقتصاد نفتی متکی باشیم چرا که تحولات نفتی غیرقابل پیش‌بینی است، افزود: کاهش قیمت نفت هشداری است برای آنکه از معادلات غیرقابل پیش‌بینی اقتصادی دنیا غافل نشویم و اتکای داخلی را به افزایش درآمدهای ناشی از فروش نفت کاهش دهیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار