فانی:
وزير آموزش‌ و پرورش از آموزش 5 هزار نفر از مدیران مدارس راهنمایی در رابطه با نماز در برخی از استانهای کشور خبر داد.
کد خبر: ۱۷۰۱۶۳
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۷ 26 January 2016
به گزارش تابناک قزوين، علی‌اصغر فاني، وزير آموزش‌ و پرورش در بيست و چهارمين اجلاس سراسري نماز که ساعات اولیه صبح امروز در دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) قزوین آغازشده و هم‌اکنون نیز ادامه دارد، با اشاره به اینکه وزارت آموزش‌وپرورش سندي تحت عنوان سند تحول نظام آموزش‌وپرورش از سال 82 تا 91 تدوين كرده كه به تصويب شوراي عالي انقلاب رسيده است، اظهار كرد: اين سند مبناي برنامه ششم توسعه قرارگرفته است و بر 6 بخش تربيتي تأكيد دارد.

وزير آموزش‌ و پرورش با اشاره به اینکه تربيت اعتقادي و اخلاقي يكي از مواردي است كه بايد بيشتر موردتوجه قرار گیرد، افزود: تربيت علمي و فناورانه، بدني و جسماني، هنري و زیبایی‌شناختی، سياسي و اجتماعي و تربيت حرفه‌ای و اقتصادي ازجمله مواردي است كه بايد موردتوجه باشد.

فانی با اشاره به اینکه نماز مؤثرترین و اساسی‌ترین عنصر در تربيت اعتقادي است، اظهار كرد: نماز ستون دين است به همین سبب در بحث تربيت اعتقادي و اخلاقي دانش‌آموزان بايد به امر نماز بيشتر تأكيد شود.

وي با اشاره به اینکه سن دانش‌آموزان معمولاً بین 6 تا 18سال است بیان کرد: اين سنين مناسب‌ترین زمان، براي تربيت است چراکه آموزه‌های آنان در این سن قطعاً در رفتار آن‌ها نهادينه می‌شود.

فاني با بیان اینکه آموزش‌ و پرورش 40 ميليون مخاطب مستقيم دارد كه در اين ميان یک‌میلیون معلم، سيزده ميليون دانش‌آموز و بقيه اولياي دانش‌آموزان هستند، تأکید کرد: با توجه به جامعه‌پذیری و تعداد بالای مخاطبان، آموزش‌ و پرورش باتربیت اعتقادي دانش‌آموزان، می‌تواند اقامه نماز را نهادينه كرده و در اين ميان به يك جهش برسد.

این مسئول با اشاره به اینکه ما معتقديم كه هرچه در آموزش‌ و پرورش براي اقامه نماز تلاش شود، اثرات نماز در دانش‌آموزان ماندگار و پايدارتر می‌شود، افزود: آموزش‌هایی كه در مدارس به آن‌ها پرداخته می‌شود نسبت به آموزش‌هایی كه در ادارات برگزار می‌شود، قطعاً تأثیرگذارتر است.

وزير آموزش‌ و پرورش با اشاره به اینکه طرح جامع تقويت و تعميق اقامه نماز به تصويب شوراي عالي رسيده است و در حال اجرا است، گفت: اجراي طرح مبين از تابستان سال جاري به‌منظور نهادينه كردن نماز در مدارس صورت می‌گیرد كه در اين طرح مديران و معلمان مدرسه موظف به شركت در نماز در مدارس هستند و تاكنون 5هزار نفر از مديران مدارس مقطع متوسطه‌ اول در اين زمينه آموزش‌دیده‌اند.

فاني بیان کرد: طرح «مبين» در استان‌هاي تهران، آذربايجان شرقي، خراسان رضوي، قم و مركزي برگزارشده است كه بسيار تأثیرگذار بوده و در همين راستا و در ادامه‌ اين طرح مدیران دوره‌ متوسطه‌ اول و دوم، مقطع ابتدایی و ائمه‌ جماعات مدارس مورد آموزش قرار می‌گیرند.

وي با اشاره به اینکه یکی دیگر از مواردی که در زمینه نماز در مدارس صورت می‌گیرد زنگ نماز است که به مدت 30 دقیقه در مدارس اجرا می‌شود، عنوان کرد: طرح نوسازي و تجهيز نمازخانه‌هاي مدارس نيز در دست اجرا است.

این مسئول تأکید کرد: تجلیل از ائمه جماعات مدارس موفق، پس از وقفه‌‌ 4 ساله در کشور اجرا شد که امیدواریم با این طرح و با انتقال تجربیات موفق در جهت ترویج فرهنگ نماز در مدارس عمل شود.

وزير آموزش‌ و پرورش با بیان اینکه 5 میلیون از 7 میلیون دانش‌آموز مقطع ابتدایی کشور آموزش نماز را دیدند که کار بسیار مفیدی بوده است، اظهار کرد: در جشن تکلیف 1 میلیون و 600 هزار دانش‌آموز مقطع ابتدایی و دوره‌ متوسطه اول نیز، دانش‌آموزان آموزش لازم را دیده‌اند.

فاني با اشاره به اینکه دانش‌آموزان باهدف ترویج فرهنگ نماز و تقویت روحیه‌ اقامه نماز آموزش‌دیده‌اند، گفت: هر هفته 300 هزار دانش‌آموز در نماز جماعت محل یا نماز جمعه شرکت می‌کنند.

وی در پايان عنوان كرد: با توجه به اهمیت نماز و مخاطبان بالاي آموزش‌وپرورش نیاز به همکاری دستگاه‌ها و مساعدت خیران و آحاد جامعه داریم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار