کد خبر: ۱۷۰۷۳۰
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۸ 27 January 2016

به گزارش تابناک یزد،معاون مسافری راه آهن جمهوری اسلامی ایران با اشاره به عقد قرارداد احداث قطار حومه‌ای اصفهان- نجف آباد، گفت: ایجاد شرکت قطارهای پر سرعت و هم‌چنین راه اندازی شرکت قطارهای حومه‌ای در دستور کار قرار دارد.

  سید محمد راشدی عصر روز گذشته (سه شنبه) در مراسم رسمی راه اندازی چهارمین رام قطار اصفهان – مشهد، اظهار کرد: تاکید رییس جهموری ارائه سه خدمت مهم پزشکی و درمان، هماهنگ شدن اطلاعات و ارتباطات با سطح جهانی و توسعه بخش ریلی تا پایان دوره دولت تدبیر و امید است.

وی با بیان اینکه بیش از 80 سال هنوز 13 استان فاقد این شبکه ریلی هستند، افزود: در شهرستان‌های هر استان نیز باید این امکان وجود داشته باشد تا شاهد تلفات و کشتار در جاده و خیابان‌ها نباشیم.

معاون مسافری راه آهن جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: طی برنامه‌ هشت ساله، راه آهن ایران باید جزو یکی از پیشرفته‌ترین راه آهن‌های جهان باشد، پس به دنبال قطارهای سریع هستیم که مسیر اصفهان – تهران یکی از آنها است.

راشدی گفت: ایجاد شرکت‌های قطارهای پر سرعت را دنبال می‌کنیم، زیرا خط یک ریلی و با سرعت هفتاد کیلومتر در ساعت معنا ندارد، بلکه باید ریل‌ها دوخطه شود که این امر در استان‌های مختلف اصفهان، البرز، تهران، یزد و ... در حال اجرا است.

وی از عقد قراردادی درباره احداث قطار حومه‌ای اصفهان - نجف آباد خبر داد و خاطر نشان کرد: ایجاد شرکت قطارهای حومه‌ای برای شهرهای اقماری کلان شهرها در دستور کار است، برای نمونه در شهرهایی مانند نجف آباد، خمینی شهر و ... هم‌زمان با مترو باید قطارهای حومه‌ای داشته باشیم تا مردم با زمان کم به اصفهان بروند و از خودروی شخصی هم استفاده نکنند.

معاون مسافری راه آهن جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه در این نوع قطارها زیاد به موضوع اقتصادی حمل مسافر توجه نمی‌شود، تصریح کرد: در حال حاضر قطارهای حومه‌ای در اطراف تهران به سمت کرج، هشتگرد و پرند حرکت می‌کنند و 500 تا یک هزار تومان پول بلیط هر مسافر است، زیرا دولت برای این امر یارانه پرداخت می‌کند و گران شدن آن موجب گرایش شهروندان به سمت خودروی شخصی است.

راشدی اظهار کرد: باید در راستای نوسازی ناوگان برنامه چهارم توسعه، متوسط عمر قطارها به 15سال می‌رسید، اما متاسفانه این عدد در حد 31 سال است، ولی با تلاش صنعتگران بر اساس معیارهای جهانی می‌توان به حد متوسط استاندارد اولیه رسید.

وی گفت: در دهه 80 شمسی نخستین قطار اصفهان- مشهد و بالعکس دارای واگن‌های اسپانیایی درجه دو بود که 34 سال از عمر آن گذشته بود و مسافران در تابستان و زمستان با خرابی سیستم تهویه و گرما مواجه بودند و اعتراض می‌کردند و کاملا در این موضوع حق داشتند.

معاون مسافری راه آهن جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه جایگاه اصفهان بسیار مهم است، گفت: اصفهان تاریخی‌ترین شهر ایران و دارای جاذبه‌های زیاد گردشگری است و مشهد نیز پناهگاه همه ایرانیان تلقی می‌شود بنابراین در حال حاضر در مسیر تهران اصفهان مشهد، تعداد چهار رام قطار با کیفیت عالی و از بهترین ناوگان کشور حضور دارد.

راشدی با بیان اینکه با توجه به استقبال مردم، راه آهن نیز خدمات خود را افزایش می‌دهد، گفت: واگن‌های اتوبوسی ساخت کره جنوبی با سیستم تهویه خوب، چرخش 180 درجه صندلی و ... را می‌توانیم در مسیر تهران – اصفهان و بالعکس به صورت "روز رو" قرار دهیم و در صورت استقبال از قطار جدید پنج ستاره مسیر تهران – مشهد در مسیر اصفهان به مشهد نیز استفاده می‌کنیم.

وی درباره افزایش نرخ بلیط قطار تصریح کرد: به هر حال تورم در کشور وجود دارد و افزایش تا حد جزئی قیمت بلیط نمی‌تواند ایراد داشته باشد زیرا هزینه، سالن، مهماندار، حقوق پرسنل و ...نیز هر ساله افزایش خود را دارد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار