با وجود وعده رئیس دانشگاه علوم پزشکی خوزستان به تخصیص سه دستگاه آمبولانس برای حمیدیه، تنها یک دستگاه به این شهر رسید.
کد خبر: ۱۷۱۳۲۴
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۲ 28 January 2016

زمانی‌که براساس سیاست تقسیمات کشوری تصمیم بر شهرستان شدن منطقه‌ای مانند حمیدیه گرفته شد، امیدهای تازه‌ای در دل شهروندان آن برای دست یافتن به بسیاری از نداشته‌هایشان پر رنگ شد.

با این وجود مسائل بهداشتی و درمانی این شهر با گذشت سه سال از شهرستان شدن این منطقه همچنان به قوت خود باقی ماند و خدمات بهداشتی شهر در قالب یک ساختمان مرکز بهداشت و اضافه شدن یک اتاق درمان بستر خلاصه شد.

اما مشکلات مرکز بهداشت شهر به اینجا ختم نمی‌شود و فرستادن کادر پزشکی کم تجربه به‌منظور کامل کردن سنوات خدمت خود از الطاف دیگر دانشگاه علوم پزشکی استان به این شهر محروم است.

 چندی پیش نیز فقدان فوریت‌های پزشکی و عدم توانایی انتقال بیماران اورژانسی در شهرستان حمیدیه به نزدیک‌ترین بیمارستان سبب از دست دادن جان چند بیمار شد.

به گفته رئیس مرکز بهداشت و درمان شهرستان حمیدیه؛ در مواقع اورژانسی از آمبولانس مرکز فوریت‌های پزشکی که در ۵ کیلومتری حمیدیه است استفاده می‌کنیم و یا از اهواز آمبولانس اعزام می‌شود.

در واقع مرکز بهداشت و درمان حمیدیه شاهد حوادث متعددی است که بیمار و مصدوم یا به‌دلیل نبود امکانات اورژانسی جان خود را از دست می‌دهد و یا جسد فرد به‌دلیل نبود آمبولانس با وانت به مرکز استان منتقل شده است و ظاهرا در ادبیات شهر نشینی از دست‌دادن چیزهای بزرگتر برای به‌دست آوردن کمترین امکانات ادبیاتی است که «الف‌بای» آن را مناطق محروم به‌خوبی لمس کرده‌اند.

در این راستا رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز اظهار کرد: سه آمبولانس به مرکز بهداشت و درمان حمیدیه ارسال شد و وارد سیستم بهداشتی شهر شده است.

* احداث زمین توسط شهرداری برای مرکز اورژانس

این در حالی است که فرماندار شهرستان حمیدیه با بیان اینکه فقط یک‌ دستگاه آمبولانس به شهرستان حمیدیه اختصاص داده شد اظهار داشت: بالاخره پس از پیگیری‌های مستمر با کادر علوم پزشکی استان مساله آمبولانس حمیدیه حل شد.

جواد دغلاوی ادامه داد: از طرف شهرداری حمیدیه زمینی به مساحت 200 متر در کنار ساحل رودخانه به‌عنوان مرکز اورژانس شهرستان اختصاص داده شد.

وی تصریح کرد: این آمبولانس به‌همراه 6 فرد عامل به‌عنوان امدادگر پزشکی به مرکز بهداشت و درمان حمیدیه فرستاده شد.

دغلاوی در ادامه گفت: فعالیت این آمبولانس از فردا در شهرستان آغاز می‌شود اما به‌صورت نمادین در ایام مبارک دهه فجر فعالیت آن آغاز خواهد شد.

این مسئول از افتتاح مرکز رادیولوژی تا قبل پایان سال‌جاری در شهر حمیدیه خبر داد و افزود: اعتبار این مرکز از سری اعتبارات دانشگاه علوم پزشکی در شهرستان حمیدیه است.

حوادث اخیر در مرکز بهداشت و درمان شهرستان حمیدیه به‌ دلیل نبود فوریت‌های پزشکی از جمله نداشتن آمبولانس سبب اعتراض و تجمع شهروندان در مقابل درب فرمانداری شده بود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار