مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان یزد گفت: در سال زراعی جاری سطح کشت کلزا به 212هکتار رسید که نسبت به سال گذشته بیش از 90درصدافزایش یافته است.
کد خبر: ۱۷۱۶۳۸
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۸ 29 January 2016
به گزارش تابناک یزد،فرجام فاضلی اظهارکرد: این طرح با توجه به برنامه ابلاغی از سوی وزارتخانه متبوع در خصوص کلزا و اهمیت کشت آن در تناوب زراعی و تامین روغن کشور، با همت کشاورزان اجرا شده است.
وی بابیان اینکه ازاین میزان سطح زیرکشت 95هکتار آن درابرکوه اجرا شده است افزود: کشاورزان شهرستان ابرکوه از این طرح استقبال خوبی داشتند و این شهرستان مقام نخست رادراین زمینه داشته است.
فاضلی ادامه داد: دراجرای طرح کاشت محصول کلزا سازمان جهادکشاورزی استان با پرداخت 20میلیون ریال درهرهکتار تسهیلات سرمایه درگردش برای خرید نهادهای کشاورزی ، توزیع بیش از 55 تن انواع کود شیمیائی و یکهزارو 572 کیلوگرم بذر اصلاح شده هویلا ، کشاورزان طرف قرار داد را در اجرای این طرح حمایت کرده است.
این مسوول بابیان اینکه استان یزد به دلیل شرایط مناسب اقلیمی و خاک حاصلخیز مستعد کشت دانه های روغنی از جمله کلزاست اضافه کرد: کشت کلزا بهترین تناوب برای گندم و جو بوده و رعایت این تناوب علاوه بر افزایش تولید سال آینده، آفات، بیماری ها و نیز علف های هرز را کاهش خواهد داد از این رو قبل از غلات کشت می شود.
مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان یزدبا اشاره به اینکه نرخ خرید هرکیلو گرم گلزا 2530تومان است خاطرنشان کرد: پیش بینی می شود درموقع برداشت بیش از200تن دانه های روغنی کلزا دراین استان برداشت وبه کارخانه های روغن کشی تحویل شود.
سالیانه ازسطح 158 هزار و 565 هکتار اراضی قابل کشت بیش از یک میلیون تن انواع محصولات کشاورزی در این استان تولید می شود.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار