رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: حضور خیرین نیکوکار در کنار حوزه سلامت این استان، سطح و کیفیت ارائه خدمت به مردم را در حوزه بهداشت و درمان ارتقا می دهد.
کد خبر: ۱۷۱۷۹۳
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۰ 29 January 2016

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: حضور خیرین نیکوکار در کنار حوزه سلامت این استان، سطح و کیفیت ارائه خدمت به مردم را در حوزه بهداشت و درمان ارتقا می دهد.

به گزارش تابناک ایلام؛دکتر علی دل پیشه در اولین جلسه شورای سیاست گذاری امور مشارکت های دانشگاه اظهار کرد: استان ایلام یکی از مناطقی است که نیاز به ورود هرچه بیشتر خیرین به حوزه سلامت دارد.
وی با ذکر اینکه این استان در حوزه های احداث زیرساخت های بهداشتی و درمانی، بخش سرطان، سوختگی، خانه های بهداشت و غیره نیازمند حضور خیرین است توضیح داد: در این حوزه می توان با مشارکت خیرین خدمات بیشتر و بهتری را به مردم ارائه کرد.
وی افزود: ایجاد هماهنگی و وحدت رویه و حمایت معنوی و قانونی از فعالیت های موسسات خیریه و سازمانهای مردم نهاد در بخش سلامت استان یکی از اهداف اصلی این نشست است.
دکتر دل پیشه اظهار کرد: دولت به تنهایی قادر به برآورده ساختن تمام نیازهای حوزه سلامت نخواهد بود مگر اینکه خیرین در بخشی از این خدمات دهی و ایجاد زیرساخت ها در کنار دولت باشند.
وی یادآور شد: در شرایطی که تردد میلیونی زائرین عتبات عالیات در استان به یک ظرفیت تبدیل شده بنابراین نیاز است که در بخش سلامت، زیرساخت های بهداشتی و درمانی استان را متناسب با وضعیت موجود ارتقا دهیم.
دکتر دل پیشه افزود: در این شورا تلاش کنیم روش های تشویقی و تسهیلاتی در جهت کاهش مشکلات خیریه های حوزه سلامت نظیر معافیت های مالیاتی، عوارض، اولویت در صدور مجوزها پیگیری و به مرحله اجرا برسد.
در ادامه این نشست اعضا به بحث و بررسی در خصوص چگونگی جذب و فرهنگ سازی برای حضور خیرین در حوزه سلامت پرداختند./ف

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار