سرپرست اداره منابع طبیعی شهرستان دهلران:
سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دهلران گفت: در راستای توسعه جنگل کاری و مبارزه با بیان زایی تاکنون بیش از هزار و 200 هکتار از اراضی بیابانی شهرستان دهلران تحت کاشت نهال قرار گرفته اند.
کد خبر: ۱۷۲۱۴۳
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۶ 30 January 2016
سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دهلران گفت: در راستای توسعه جنگل کاری و مبارزه با بیان زایی تاکنون بیش از هزار و 200 هکتار از اراضی بیابانی شهرستان دهلران تحت کاشت نهال قرار گرفته اند.

سید علی حسینی- سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دهلران- در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ما اظهار کرد: با توجه به اینکه شهرستان دهلران دارای 260 هزار هکتار بیابان می باشد لذا بیان زدایی و جلوگیری از گسترش این پدیده طبیعی و همچنین گسترش جنگل ها در دستور کار این اداره قرار دارد.
 
وی افزود: در همین راستا از ابتدای سال تا کنون در سطح یک هزار و 200 هکتار از عرصه های ملی بیابانی حوزه شهرستان دهلران در راستای جنگل کاری و بیان زدایی، نهال کاری صورت گرفته است.
 
سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دهلران با بیان اینکه تمام مراحل کار شامل چاله کنی، کاشت نهال و کود پاشی به طور 100 درصدی اتمام رسیده است تصریح کرد: برای کاشت این نهال ها که از گونه های گرمسیری و سازگار با اقلیم منطقه هستند از ظرفیت نهالستان گرمسیری این اداره استفاده شده است.
 
وی گفت: نهال های کاشته شده از گونه های کنار، کهور، رمیلک و اکالیپتوس هستند که درخت اکالیپتوس در واقع بعنوان باد شکن در اطراف مزارع مورد استفاده قرار گرفته است.
 
حسینی اضافه کرد: امسال با توجه به بارش بالای نزولات جوی در شهرستان برنامه کاشت نهال ها را طبق پیش بینی اداره هواشناسی انجام دادیم که این کار صرفه جویی بسیار بالایی در مصرف آب جهت آبیاری پس از کاشت نهال های کاشته شده را به همراه داشت که ارزش ریالی این صرفه جویی در مصرف آب 1 میلیارد و 500 میلیون ریال می باشد.
 
سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دهلران با تشریح فعالیت های صورت گرفته در راستای بیان زدایی و جنگل کاری در شهرستان خاطر نشان کرد: 520 هکتار در ضلع شمالی روستاهای پتک و نهر عنبر، یک قطعه 520 هکتاری در ضلع جنوبی جاده عین خوش به دشت عباس و 90 هکتار در بالا دست سنگ شکن شهرداری دهلران در راستا کار جنگل کاری و مبارزه با بیابان زایی نهال کاری صورت گرفته است.
 
وی گفت: کل اعتبار مصوب برای این کار 120 میلیارد از محل اعتبارات ملی و استانی می باشد که قسمت عمده این اعتبار مصوب شده از محل اعتبارات ملی است.
 
حسینی با بیان اینکه عمده تمرکز اداره منابع طبیعی شهرستان دهلران بر روی کانون های بحرانی فرسایش است، افزود: توسعه فضای سبز، کنترل روان آب های سطحی، تلطیف هوا و کاهش تخریب جنگل های طبیعی با استفاده از کاشت نهال در زمین های رها شده و کم بازده ملی و طبیعی از مهمترین اهداف اجرای این طرح است./م


منبع:نسیم دهلران

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار