مدیر اداره آموزش و پرورش شهرستان چالوس
مدیر اداره آموزش و پرورش شهرستان چالوس گفت: تعداد 160 دانش‌آموز در قالب کاروان دانش‌آموزی راهیان نور به مناطق عملیاتی جنوب اعزام شدند.
کد خبر: ۱۷۲۲۴۲
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۶ 30 January 2016

به گزارش تابناک مازندران، سلیمان عبداللهی در حاشیه اعزام کاروان دانش‌آموزی راهیان نور چالوس به مناطق عملیاتی جنوب کشور،با اشاره به اینکه نخستین کاروان‌های دانش‌آموزی راهیان نور به مناطق عملیاتی جنوب کشور اعزام می‌شوند، اظهار کرد: به منظور زنده نگه داشتن نام و یاد شهدا، 4 اتوبوس از دانش‌آموزان پسر هشت مدرسه مقطع متوسطه دوم چالوس به مدت چهار روز از مناطق و یادمان‌های عملیاتی شلمچه، دهلاویه و اروند رود بازدید می‌کنند.

وی با بیان اینکه در این اردو برنامه‌های فرهنگی متعددی هم برای دانش‌آموزان در نظر گرفته شده است، افزود: دانش‌آموزان با حضور در مناطق عملیاتی با جانفشانی‌ها و ایثارگری‌های دلیرمردان این مرزوبوم به ویژه شهدای دانش‌آموز از نزدیک آشنا می‌شوند.

مدیر اداره آموزش و پرورش شهرستان چالوس با بیان اینکه فلسفه راهیان نور تقویت روحیه مقاومت در بین آحاد مردم است، تصریح کرد: آشنایی نسل جوان با ارزش‌ها و آرمان‌های والای هشت سال دفاع مقدس یکی از ابزارهای مقابله با هجمه‌های فرهنگی از سوی دشمنان به شمار می‌آید.

وی هدف بازدید دانش‌آموزان از مناطق عملیاتی جنوب کشور را تجدید میثاق با آرمان‌های شهدای دفاع مقدس و جنگ تحمیلی دانست و خاطرنشان کرد: حضور جوانان به خصوص دانش‌آموزان در این مناطق عملیاتی حال و هوای آنان را منقلب کرده و بیشتر به سمت حفظ آرمان‌های رزمندگان اسلام و شهدا سوق داده می‌شوند.

عبداللهی با اشاره به برنامه‌های فرهنگی طی این دوره از راهیان نور افزود: توزیع بسته‌های فرهنگی بین دانش‌آموزان، برگزاری جلسات توجیهی، بازدید از مناطق مختلف عملیاتی و ایراد سخنرانی توسط راویان از دستاوردهای جنگ تحمیلی از جمله برنامه‌های فرهنگی اردوی راهیان نور است.

وی از اعزام دومین کاروان راهیان نور پسر چالوس در اواسط اسفندماه امسال خبر داد و افزود: براساس سهمیه‌بندی شهرستان چالوس تا پایان سال باید 600 دانش‌آموز دختر و پسر را به مناطق عملیاتی اعزام کند.

مدیر اداره آموزش و پرورش شهرستان چالوس در پایان با اشاره به اینکه مرحله دوم اعزام راهیان نور دانش‌آموزان دختر شهرستان چالوس در اواخر بهمن‌ماه صورت می‌پذیرد، گفت: در مرحله نخست اعزام کاروان پسران دانش‌آموز چالوس معاون پرورشی اداره آموزش و پرورش، مسئول حراست، مربیان آمادگی دفاعی، معاونان و مدیران هشت مدرسه متوسطه دوم دانش‌آموزان را همراهی می‌کنند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار