مدیرکل حوزه هنری استان اردبیل از اجرای تئاتر بمباران اردبیل در آخرین هفته اسفندماه امسال در این استان خبر داد.
کد خبر: ۱۷۲۵۱۰
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۲ 30 January 2016

امیر رجبی بعدازظهر شنبه در حاشیه بازدید از نمایشگاه هنرهای تجسمی هنرمندان اردبیل بهخبرنگار مهرگفت: نمایشنامه این تئاتر به همت یکی از نویسندگان استان برای اولین بار با موضوع بمباران اردبیل نوشته شده است.

وی با یادآوری بمباران اردبیل در ۲۱ اسفندماه سال ۱۳۶۶ که منجر به شهادت ۱۵ نفر از شهروندان اردبیلی و جانبازی ۱۷ نفر دیگر شد، اضافه کرد: برای اولین بار این موضوع موردتوجه قرارگرفته تا ابعاد این واقعه به زبان هنر نمایش بازخوانی شود.

رجبی معتقد است موضوع بمباران اردبیل باوجود اثرات قابل‌توجه در تاریخ سیاسی و فرهنگی این خطه مورد غفلت است و چندان موردتوجه قرار نگرفته و بازخوانی نشده است.

مدیرکل حوزه هنری استان با تأکید به‌ضرورت بومی‌سازی تولیدات هنری و توجه به مؤلفه‌های بومی ادامه داد: تأکید ما در تولیدات هنری هنرمندان توجه به مفاهیم و شاخصه‌های بومی است.

به گفته رجبی اینکه آثار هنری بتواند بخشی از داشته‌های بومی مردم یک منطقه را بیان کرده و یا برای حل‌وفصل مشکلات راهکاری ارائه دهد هنر را ارج‌وقرب ویژه خواهد بخشید.

وی ازجمله اقدامات حوزه هنری طی یک سال گذشته را تشویق هنرمندان برای تولیدات بومی عنوان و اضافه کرد: در کارگاه‌های آموزشی مختلف این موضوع مورد تأکید قرارگرفته است.

مدیرکل حوزه هنری استان نمایشگاه آثار تجسمی هنرمندان اردبیلی را یکی از کارهای موفق دانست و افزود: این مجموعه بی‌نظیر دریچه‌ای به اندیشه و فکر هنرمندان استان است.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار