آمار عجیب و نگران کننده وزیر بهداشت از حاشینه‌نشینی در ایران
در حال حاضر یکی از دغدغه‌های اصلی این بخش مربوط به افزایش بیماری‌های غیر واگیردار است و برای رفع این دغدغه‌ها اولویت اصلی ما آموزش و پیشگیری است.
کد خبر: ۱۷۲۵۱۸
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۵ 30 January 2016
به گزارش تابناک – البرز: بهره‌برداری از 2 هزار و 875 پایگاه سلامت به صورت همزمان در سراسر کشور با حضور وزیر بهداشت و درمان آموزش پزشکی در استان البرز آغاز شد.
با بهره‌برداری از پایگاه‌های سلامت فوق در مجموع بیش از 11 میلیون نفر از مردم ایران امکان استفاده از خدمات این پایگاه‌ها را بدست آوردند.
سیدحسن قاضی‌زاده هاشمی که برای شرکت در مراسم گشایش پایگاه‌های سلامت کشور به استان البرز و شهرستان ساوجبلاغ سفر کرده است، در حاشیه افتتاح این پایگاه‌ها طی سخنانی گفت: یکی از مهمترین مشکلاتی که در کشور داریم، مربوط به حاشیه‌نشینی است که دلایل مختلفی از جمله کم توجهی مسئولان به مناطق محروم دارد.
وی تصریح کرد: این در حالی است که در نظام مقدس جمهوری اسلامی رفع محرومیت و اجرای طرح‌هایی با هدف خدمت‌رسانی به محرومان از جمله وظائف اصلی مسئولان است و باید برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی طرح‌های ویژه‌ای در دستور کار داشته باشیم.
وزیر بهداشت و درمان و آموزش پزشکی افزود: خوشبختانه در وزارت بهداشت به این موضوع توجه ویژه‌ای شده و راه‌اندازی پایگاه‌های سلامت به ویژه در مناطق محروم با هدف خدمت‌رسانی بیشتر به مردم ساکن این مناطق انجام شده است.
قاضی‌زاده هاشمی گفت: برای این منظور بیش از 10 هزار میلیارد ریال بودجه صرف شده است.
وی تاکید کرد: در این پایگاه‌های بیش از 9 هزار نفر فعالیت دارند که از این تعداد بیش از 850 نفر پزشک، 530 نفر روانشناس، 475 نفر کارشناس تغذیه هستند.
وزیر بهداشت گفت: هر خانه سلامت می‌تواند بیش از 12 هزار نفر را تحت پوشش قرار دهد و با بهره‌برداری از خانه‌های سلامتی که امروز انجام شد، در مجموع بیش از 18 هزار خانه سلامت در کشور فعال است.
قاضی‌زاده هاشمی همچنین به مهمترین اولویت‌های وزارت بهداشت اشاره کرد و گفت: در حال حاضر یکی از دغدغه‌های اصلی این بخش مربوط به افزایش بیماری‌های غیر واگیردار است و برای رفع این دغدغه‌ها اولویت اصلی ما آموزش و پیشگیری است.
وزیر بهداشت همچنین آماری هم از حاشینه‌نشینی در ایران داد و گفت: وجود 10 میلیون و 200 هزار نفر حاشیه نشین در کشور پذیرفتنی نیست و این امر به واسطه کم‌کاری مدیران در خدمت‌رسانی به محرومان ایجاد شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار