کد خبر: ۱۷۲۵۷۷
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۹ 30 January 2016


وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه کمبود سرانه درمانی در استان البرز با همکاری دستگاه‌های استانی و شهرداری‌ها برطرف می‌شود، گفت: تا قبل از نیمه دوم سال آینده، ۱۰۰۰ تخت بیمارستانی به البرز افزوده می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرج، سیدحسن قاضی‌زاده‌ هاشمی در حاشیه افتتاح مرکز بهداشتی درمانی مهدی‌آباد در مناطق حاشیه‌نشین استان البرز که امروز برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: خدمات بهداشتی و درمانی برای بهره‌برداری از نظام نوین خدمات بهداشتی در قالب ایجاد پایگاه‌های سلامت برای ایرانیان ارائه می‌شود.

وی با اشاره به مشکلات کنونی موجود در حاشیه شهرها افزود: بهتر است به ریشه‌ این مسائل پرداخته نشود، چراکه افرادی که باید به این موضوع بپردازند، اکنون در میان ما نیستند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه امید است بیش از گذشته به این حوزه توجه شود، تصریح کرد: ارائه خدمات بهداشتی برای 24 میلیون نفر در قالب پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های غیرواگیر دستاورد و اقدام با ارزشی است.

وی با تاکید بر اینکه امید است قبل از پایان این دولت، برای نخستین‌بار شبکه بهداشت در سراسر کشور تکمیل شود، تصریح کرد: اکنون بهورزان در روستاها و مراقبین سلامت در حاشیه شهرها، 10 میلیون نفر را تحت پوشش قرار می‌دهند.

قاضی‌زاده هاشمی بیان کرد: در صورتی که این مجموعه بتوانند در سال‌های آینده به‌خوبی کار کنند، امکان ایجاد نظام مراقبت از مردم به نحو قابل قبول از نظر بین‌المللی فراهم می‌شود.

وی در پاسخ به خبرنگار تسنیم در مورد برنامه‌ریزی برای رفع فقر سرانه درمانی در استان البرز اظهار داشت: البرز از جمله استان‌هایی است که دانشگاه علوم پزشکی بسیار مطلوب در این حوزه فعالیت می‌کند و در همین راستا برنامه‌ریزی شده تا قبل از نیمه دوم سال آینده، هزار تخت بیمارستانی به تخت‌های استان البرز افزوده شود.

وزیر بهداشت با تاکید بر اینکه با انجام این کار همچنان استان البرز با کمبود حداقل 2 هزار تخت بیمارستانی مواجه است، گفت: در حد توان تلاش می‌کنیم تا این کمبودها را برطرف کنیم اما محدودیت‌های جدی مالی زیادی در این زمینه وجود دارد.

وی با تاکید بر اینکه با توجه به این محدودیت‌ها، دستگا‌ه‌ها و شهرداری‌های البرز اقدامات مثبتی در این حوزه انجام داده‌اند، تصریح کرد: در صورتی که این آهنگ ادامه داشته باشد، در چند سال آینده، چهره بهداشت و درمان در این استان کاملا متحول می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار