کد خبر: ۱۷۲۵۷۹
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۹ 30 January 2016


رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای با بیان اینکه باید کارهای مهارتی در سطح کشور و دانشگاه‌ها توسعه پیدا کند، گفت: توسعه کشور بدون شایستگی مهارت بی‌معناست.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرج، محمدامین سازگارنژاد در مراسم افتتاحیه شانزدهمین مسابقات ملی مهارت کشور که عصر امروز در محل تالار شهیدان نژادفلاح برگزار شد، اظهار داشت: مسابقات ملی مهارت به عنوان یک رویداد فرهنگی و مهارتی، شرایط کارآمدی از نظر اقتصادی و ترویج مهارت‌آموزی را برای همگان فراهم می‌آورد و تربیت نیروی انسانی را در تراز استانداردهای بین‌المللی محقق می‌سازد.

وی با بیان اینکه با اقدامات ارزشمند دولت در شرایط به فرجام رسیدن برجام فرصت ارزشمندی برای کشور در عرصه توسعه ملی و رقابت جهانی ایجاد شده است، افزود: باید با بکارگیری تمامی ظرفیتها و قابلیت‌های ملی و استانی در مسیر توسعه کشور گام برداریم.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در این راستا سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور می‌تواند با برگزاری مسابقات ملی مهارت و فراهم کردن بستر رقابت سالم و سازنده بین مناطق و به پشتوانه دستاوردهای حاصل از این مسابقات نقش مهمی را در ارتقای جایگاه مهارتی کشور در عرصه‌های ملی و بین‌المللی ایفا کند.

سازگارنژاد با تأکید بر اینکه جوانان نخبه مهارتی کشور در ایجاد و ارتقای قابلیت فناوری سهم ویژه‌ای دارند خاطرنشان کرد: این جوانان می‌توانند افتخارات ارزشمندی را برای کشور و مردم خود در سطح ملی و فراملی به ارمغان آورند.

وی با اشاره به اینکه در سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور به دنبال بازاریابی مهارت هستیم که این مهم به انسانیت نیز احتیاج دارد، تصریح کرد: رفتارهای انسانی مجموعه رهبران آموزش‌های مهارتی مهم است.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای افزود: باید زنجیره انسانی در رفتارها و گفتارها رعایت شود.

سازگارنژاد با اشاره به اینکه در شرایط کنونی، کشور از بحران بیکاری رنج می‌برد، یادآور شد: امید است کلیه دانشگاه‌های سطح کشور مهارت‌آموزی و مهارت‌دوستی را مهم و ارزشمند تلقی کرده و به این امر اهتمام داشته باشند.

وی با بیان اینکه باید کارهای مهارتی در سطح کشور و دانشگاه‌ها توسعه پیدا کند، خاطرنشان کرد: توسعه کشور بدون شایستگی مهارت بی‌معناست چرا که امروزه عصر شایستگی‌ است و نباید در مسیر مدرک‌گرایی به اصالت مهارت خدشه‌ای وارد شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار