معاون عمرانی استاندار کهگیلویه وبویراحمد از تخصیص حدود یکهزارو 40 میلیارد ریال به شهرداری های 17 گانه استان از محل کمک سازمان شهرداری ها و ارزش افزوده در دو سال گذشته خبر داد.
کد خبر: ۱۷۲۷۷۰
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۶ 31 January 2016
به گزارش ایرنا، پژمان نیک اقبالی روز شنبه در جمع اعضای شورای اسلامی استان با حضور استاندار کهگیلویه وبویراحمد، افزود: حدود 700میلیارد ریال از این میزان در سال گذشته برای کمک به عمران شهری به شهرداری ها اختصاص یافت.
وی بیان کرد: ازمجموع 330میلیارد ریال کمک عمرانی به شهرداری ها درسال جاری نیز حدود 130میلیارد ریال از این میزان از طریق سازمان شهرداری ها و مابقی نیز از محل ارزش افزوده از سوی اداره کل امور مالیاتی استان بوده است.
وی با اشاره به هزینه های اضافی و تحمیلی بر شهرداری های استان از جمله نیروی انسانی مازاد، گفت: برخی شهرداران در تامین و پرداخت حقوق این نیروها با مشکل جدی مواجه هستند.
وی با بیان اینکه بر اساس بررسی های انجام شده تمامی شهرداری ها با نیروی مازاد روبرو هستند، گفت: در حالی که میزان هزینه کرد منابع عمرانی در شهرداری ها برسایر منابع هزینه ای و جاری خود باید از 60درصد به بالا باشد اما این مهم در هیچ یک از شهرهای استان رعایت نمی شود.
وی با بیان اینکه تناسب نداشتن بین هزینه های عمرانی و هزینه های جاری در شهرداری ها هیچ گونه توجیه علمی و منطقی ندارد، خواستار ورود شورای اسلامی استان برای سامان بخشیدن و تعدیل نیروها در شهرداری ها شد.
رئیس شورای اسلامی کهگیلویه وبویراحمد نیز در این نشست کمبود نیروی انسانی، تجهیزات و نبود فضای فیزیکی مناسب را از مهمترین مشکلات موجود در این شورا دانست.
البرز محمد خانی افزود: کهگیلویه وبویراحمد تنها استان فاقد مکان اداری مناسب برای شورای اسلامی است.
وی با بیان اینکه هنوز شورا باوری در وجود برخی مدیران و مسئولان اجرایی استان نهادینه نشده ، افزود: وظایف ،کارکرد و جایگاه ممتاز شوراهای اسلامی در اصول 100 تا 106 قانون اساسی به صراحت اعلام شده است.
از حدود دو هزار و 104 عضو شوراهای اسلامی شهر و روستا در کهگیلویه وبویراحمد 99 نفر عضو شوراهای اسلامی شهری و مابقی روستایی هستند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار