عضو شورای شهر همدان با اشاره به اینکه جهت‌گیری‌های بودجه سال ۹۵ شهرداری همدان مناسب است، گفت: ولی برنامه عملیاتی و اجرایی برای این جهت‌گیری‌ها در بودجه دیده نشده که باید تدوین شود.
کد خبر: ۱۷۴۷۰۸
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۳:۲۶ 03 February 2016

عضو شورای شهر همدان با اشاره به اینکه جهت‌گیری‌های بودجه سال ۹۵ شهرداری همدان مناسب است، گفت: ولی برنامه عملیاتی و اجرایی برای این جهت‌گیری‌ها در بودجه دیده نشده که باید تدوین شود.

به گزارش  تسنیم ، علی رضایی در صحن علنی شورای شهر همدان اظهار داشت: اگر در سال 94، 65 تا 70 درصد بودجه شهرداری همدان محقق شود قابل قبول است چراکه بسیاری از شهرداری‌های کشور در زمینه منابع مالی با مشکل مواجه هستند.

وی با اشاره به اینکه واقع‌بینانه بودن بودجه سال آینده شهرداری همدان مورد انتظار شورای شهر است، افزود: بودجه برنامه مالی شهرداری برای یک سال بوده که حاوی هزینه‌ها و درآمدهاست و نیازمند تدوین و تصویب براساس واقعیت‌های شهر همدان است.

رضایی با بیان اینکه اعتبار سرمایه‌گذاری نباید در داخل بودجه شهرداری همدان لحاظ شود، تصریح کرد: این اقدام سبب می‌شود ارقام بودجه خود را بالا نشان داده و انتظار شهروندان نسبت به شورا و شهرداری افزایش پیدا کند.

وی عنوان کرد: وقتی برخی سرفصل‌های بودجه شهرداری همدان همچون سرمایه‌گذاری محقق نمی‌شود بدبینی و بدگمانی بین شهروندان نسبت به شورا و شهرداری همدان افزایش پیدا می‌کند.

عضو شورای شهر همدان با تصریح بر اینکه اعتبار مربوط به سرمایه‌گذاری داخل بودجه شهرداری همدان لحاظ نشود، تصریح کرد: بودجه سرمایه‌گذاری جدا از بودجه جاری و عمرانی شهرداری همدان دیده شود تا بتوان عملکرد واقعی بودجه را به مردم ارائه داد.

وی بیان کرد: بودجه 95 شهرداری همدان جهت‌گیری‌های مناسبی داشته و 17 بند به عنوان کلیات بودجه شهرداری همدان دیده شده که اجرای هر کدام تحولات خوبی در شهرداری همدان ایجاد می‌کند ولی اجرای هر کدام نیازمند برنامه عملیاتی است.

رضایی تدوام و شفافیت بودجه، تلاش برای تحقق درآمدهای پایدار شهری، رعایت اصل صرفه‌جویی، پرهیز از اسراف و حذف هزینه‌های غیرضرور و تمرکززدایی با تاکید بر سیاست ناحیه محوری و تقویت نظارت مدیریت محله را از جمله جهت‌گیری‌های مناسب و مطلوب دانست و گفت: ولی متاسفانه شهرداری همدان برنامه عملیاتی و اجرایی برای این بندها در نظر نگرفته است.

عضو دیگر شورای شهر همدان نیز در این جلسه گفت: باید پروژه‌های عمرانی دارای اولویت‌ در بودجه شهرداری همدان مشخص شود تا در سال آینده شهرداری نقشه راه داشته باشد و براساس آن اعتبارات را به پروژه‌ها تخصیص دهد.

محمدرضا الیاسی با اشاره به اینکه پروژه‌های عمرانی دارای اولویت شهرداری همدان را شورای مشخص کند، عنوان کرد: متاسفانه در طول سال برخی دیگر این اولویت را مشخص می‌کنند که درست نبوده و باید اصلاح شود.

وی با بیان اینکه وظیفه اصلی شورای شهر سیاست‌گذاری بوده که و در اجرای پروژه‌ها خود را نشان می‌دهد، اظهار داشت: شورای شهر باید سیاست خود در زمینه پروژه‌های عمرانی مشخص کند چراکه این موضوع بودجه شهرداری را تحت تاثیر قرار می‌دهد.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار