«روزنامه جوان» در گزارشی با عنوان «اردوی مختلط اروپايي با بليت انتخابات!» به موضوع اردوهای مختلط دانشجویی پرداخته است. این روزنامه در این گزارش می نویسد: «با رونمايي از آخرين نسخه اردوهاي مختلط دانشجويي با اين مضمون: «هشتمين سفر دانشجويي به اروپا به صورت مختلط و به مدت 14 روز با هزينه هر نفر 12 ميليون تومان در نوروز امسال با ظرفيت 30 نفر برگزار خواهد شد» و بعد از گذشت شش ماه از خيانت دانستن اين قبيل اقدامات از سوي رهبر انقلاب، به نظر ميرسد جرياني خاص با ايجاد جاذبههاي اينچنيني گفتمانسازي اهداف جناحي و حزبي خود را در آستانه انتخابات مجلس و با دادن كدهايي به نام آزادي در برگزاري اردوهاي مختلط و سفر به اروپا شيوه نويي در بهرهكشي از نشاط سياسي جامعه دانشگاهي را پيگيري ميكند.
لابد اگر امروز و كمتر از 24 روز مانده به برگزاري انتخابات، رسانهاي از ادامه روند برگزاري اردوهاي دانشجويي مختلط يا تبليغ برگزاري اين اردوها در سطح دانشگاهها بهرغم تأكيد صريح مقام معظم رهبري و مصوبات شوراي اسلامي شدن دانشگاهها و تأكيدات مسئولان اجرايي آموزش عالي خبري را منتشر كند و احياناً ارتباطي ميان اردوهاي مختلط با فضاي تبليغاتي برخي جريانهاي سياسي و رويكرد جذب آراي برخي كانديداها بيابد، به داشتن توهم توطئه يا داشتن نيت تخريب دولت متهم ميشود. اما اين نگاه باعث نميشود رسانهها دست از كار خود بكشند؛ به ويژه اينكه جزئيات برخي از اين اردوها در نوع خود بينظير است. آخرين نسخه از اردوهاي مختلط هفته گذشته و از اين قرار منتشر شد: «اخيراً تبليغاتي براي برگزاري اردوي مختلط دانشجويي تحت عنوان «هشتمين سفرهاي دانشجويي به اروپا» در برخي از دانشگاههاي تهران انجام شده است. اين اردو به صورت مختلط و به مدت 14 روز با هزينه هر نفر 12 ميليون تومان در نوروز امسال با ظرفيت 30 نفر برگزار خواهد شد.» فارغ از اينكه اين تبليغات كجا، كي و توسط چه كسي انجام شده و آيا هفت دوره قبل اين اردو برگزار شده يا خير؟ آيا اساساً تبليغات در فضاي دانشگاهي نياز به مجوز دارد يا خير؟ آيا برگزاري اردوي دانشجويي مجوز ميخواهد يا خير؟ اهداف اردوهاي دانشجويي چيست؟ اردوي اروپايي چه هدفي خواهد داشت؟ چرا مختلط؟ و...