معاون فنی محیط‌زیست استان قم مطرح کرد:
معاون فنی اداره کل محیط‌زیست استان قم گفت: طرح سه‌شنبه‌های پاک توسط تشکل محیط‌زیست مردمی ارائه و مورد حمایت سازمان‌های محیط‌زیست قرار گرفت.
کد خبر: ۱۷۴۹۸۳
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۴ 03 February 2016
به گزارش تابناک قم، احمد شفیعی با اشاره به افزایش آلودگی در کلان‌شهرها اظهار کرد: قم تنها کلان‌شهری است که به مرحله ناسالم بودن نرسیده اما لازم است اقداماتی در این راستا و برای جلوگیری از افزایش آلودگی، با حمایت مسئولان و همکاری مردم صورت گیرد.

وی افزود: طرح سه‌شنبه‌های پاک توسط یک تشکل زیست‌محیطی مطرح شد که موردتوجه خانم ابتکار قرار گرفت و به حمایت از این طرح پرداخت.

شفیعی افزایش سالیانه آلودگی را مورد اشاره قرارداد و گفت: با حمایت مسئولان از این طرح و استفاده مردم از وسایل نقلیه عمومی و دوچرخه می‌توان از بحرانی شدن وضع آلودگی در استان جلوگیری کرد.

وی ادامه داد: در راستای این طرح ابلاغیه‌ای از سوی روابط عمومی استانداری و در قالب پیشنهاد برای سایر دستگاه‌های اجرایی ارسال شد که امید است موردتوجه واقع شود.

معاون فنی محیط‌زیست استان طرح «سه‌شنبه پاک» را یک حرکت خودجوش مردمی برشمرد و تصریح کرد: در 29 دی‌ماه و مصادف با روز هوای پاک، این طرح توسط تشکل زیست‌محیطی مردمی ارائه شد که مورد توجه مسئولان و نهادها قرار گرفت.

وی افزود: این طرح سبب افزایش رغبت مردم در حفظ هوای پاک و جلوگیری از افزایش آلودگی بسیار مؤثر بوده است.

شفیعی در بخش دیگری از سخنانش به تأثیر تعطیلی پنجشنبه‌ها در کاهش آلودگی پرداخت و اظهار کرد: بر اساس آمار دریافتی از ایستگاه‌های سنجش آلایندگی که در نقاط حساس شهر قم قرار دارند، بیشترین زمان آلودگی هوا مربوط به ساعت‌های هفت تا 9 صبح و یک تا سه ظهر است که مصادف با ساعت تردد کارکنان ادارات دولتی است.

وی ادامه داد: بر اساس اطلاعات و آمار اخذشده از این ایستگاه‌ها، تعطیلی پنج‌شنبه‌ها 20 تا 25 درصد از میزان آلودگی شهر را کاهش داده و امکان خود پالایی هوای شهر را فراهم می‌کند.

معاون فنی محیط‌زیست استان قم با اشاره به افزایش گردوغبار و ریزگردها گفت: در سال‌های اخیر کلانشهر قم با پدیده گردوغبار مواجه بوده که در افزایش آلودگی و کاهش سلامت عمومی جامعه بسیار تأثیرگذار بوده است.

وی افزود: در روزهای آلوده میزان مراجعه شهروندان به دلیل مشکلات تنفسی به مراکز درمانی  افزایش می‌یابد که با تعطیل شدن یک روز کاری می‌توان این میزان را کاهش داد.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار