امام جمعه اهل سنت زاهدان:
امام جمعه مسجد مکی و مدیر حوزه علمیه دارالعلوم اهل سنت زاهدان از 22 بهمن به عنوان یک روز ملی و پرافتخار برای ملت ایران یاد کرد و از عموم مردم خواست در راهپیمایی این روز بزرگ حضور گسترده ای داشته باشند.
کد خبر: ۱۷۶۰۸۷
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۰ 06 February 2016

به گزارش ایرنا مولوی عبدالحمید اسماعیل زهی در خطبه های نماز جمعه این هفته اهل سنت زاهدان با گرامیداشت دهه مبارک فجر گفت: ملت ایران 37 سال پیش با رهبر امام راحل (ره) در مقابل استبداد و حکومت خودکامه و استبدادی شاهنشاهی ایستادند و انقلاب اسلامی ایران را به پیروزی رساندند.
وی افزود: انقلاب اسلامی بزرگترین نعمتی بود که نصیب ملت ایران شد و این بیداری و انقلاب امروز در تمام دنیا موج می زند، اگرچه متاسفانه انقلاب ها و بیداری های عصر حاضر را دشمنان با چالش ها و مشکلات مواجه کرده اند اما امیدواریم این بیداری ها ادامه یابد.
وی با اشاره به حضور پرشور جامعه اهل سنت در صحنه انقلاب اسلامی اظهار داشت: جامعه اهل سنت ایران در کنار سایر ملت در تمام صحنه های نظام جمهوری اسلامی حضوری پرشور داشته و همواره در موقعیت های مختلف نظام را مورد حمایت قرار داده است.
امام جمعه مسجد مکی اهل سنت زاهدان گفت: جامعه اهل سنت، ایران را خانه خود می داند و به وطن و نظام جمهوری اسلامی وفادار است و اگر خدای ناکرده روزی این کشور با تهدید مواجه شود آماده است از کیان و تمامیت ارضی ایران اسلامی دفاع کند.
مولوی اسماعیل زهی در بخش دیگری از سخنانش از حمله به مساجد و اماکن مذهبی به شدت انتقاد کرد و اظهار داشت: مسیر اسلام و پیامبر اکرم(ص) اعتدال و میانه روی است و جامعه اهل سنت از هر گونه افراط و تفریط بیزار است و افراط گرایی از جانب هر گروه، فرقه و مذهبی را محکوم می داند.
وی افزود: جامعه اهل سنت افرادی که مساجد شیعه و سنی را در عراق و دیگر کشورها مورد حمله قرار می دهند و مردم بیگناه اعم از شیعه، سنی و مسیحی را می کشند محکوم می کند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار