استاندار هرمزگان گفت: با توجه به نقش اساسی که هرمزگان در تولید درآمد و پاسداری از مرزهای کشور دارد باید جایگاه ویژه این استان در تخصیص اعتبارات لحاظ شود.
کد خبر: ۱۷۶۱۱۴
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۹ 06 February 2016
به گزارش تابناک هرمزگان، دكتر جاسم جادری در دوازدهمین نشست شورای اداری استان هرمزگان با بیان اینکه وقوع انقلاب ارتباطات و اطلاعات موجب شده عصر حاضر به عنوان عصر ارتباطات نامیده شود، عنوان کرد: عامل ارتباطات و اطلاعات در پیشرفت و توسعه کشورها به خصوص کشورهای صنعتی طی سال های اخیر بسیار تاثیر گذار بوده و نقش اساسی ایفا کرده است.
 
وی ادامه داد: در کشورهای مختلف روی فناوری اطلاعات و ارتباطات سرمایه گذاری می شود و در کشور ما نیز طی سال های اخیر جهش عظیمی در این بخش ایجاد شده و در اکثر شهرها و روستاها خدمات ارتباطات وجود دارد.
 
استاندار هرمزگان این استان را سرپل اقتصادی و توسعه ارتباط فرهنگی و اجتماعی با کشورهای همسایه دانست و افزود: وجود بنادر، صنایع و پالایشگاه های بزرگ و سواحل گسترده و جاذبه های گردشگری و قابلیت تولید شناورهای دریایی بزرگ بر اهمیت توسعه ارتباطات و فناوری در هرمزگان افزوده است.
 
جادری با بیان اینکه سال به سال بر میزان توسعه فناوری اطلاعات در هرمزگان افزوده شده است، تصریح کرد: اتصال 376 روستای هرمزگان به اینترنت پر سرعت و توسعه پهنای باند و فیبر نوری موجب دلگرمی مردم استان شده است.
 
وی با اشاره به برخی مشکلات این بخش، گفت: در برخی جاده های استان پوشش تلفن همراه وجود ندارد و تلفن ثابت هم در برخی روستاها مورد تقاضاست، کمبود کارشناسان رشته های مرتبط با آی سی تی و نیاز برخی مسیرهای فیبر نوری استان به مسیر پشتیبان از جمله مسائل ارتباطات و فناوری اطلاعات در هرمزگان است.
 
نماینده عالی دولت در استان هرمزگان با اشاره به مشکلات شرکت مخابرات استان، اظهار کرد: عدم ایفای نقش پیمانکاران در پرداخت مطالبات کارکنان از مشکلات این شرکت است که انتظار داریم رفع آن پیگیری شود.
 
جادری با بیان اینکه کشور ما پس از اجرای برجام در مسیر توسعه فراگیر قرار دارد، به اهداف برنامه ششم توسعه اشاره کرد و گفت: استان هرمزگان به دلیل دارا بودن موقعیت مهم اقتصادی به اندازه هشت استان کشور درآمد دارد و رتبه هرمزگان در کسب درآمدهای استانی پنجم است اما در تخصیص بودجه های عمرانی و هزینه ای رتبه 12 کشور را داریم.
 
وی خاطرنشان کرد: با توجه به نقش اساسی که هرمزگان در تولید درآمد و پاسداری از مرزهای کشور دارد باید جایگاه ویژه این استان در تخصیص اعتبارات لحاظ شود.
 
استاندار هرمزگان با اشاره به در پیش بودن انتخابات، اضافه کرد: انتخابات فصل مهمی در کشور است و مردم انتظار دارند امانت دار خوبی برای آرای آنها باشیم وما به عنوان قوه مجریه وظیفه داریم قانون را اجرا و بر اعتماد مردم بیفزاییم و نباید کاری کنیم که اعتماد مردم دچار خدشه شود.
 
جادری بیان کرد: روش اعتدال و عقلانیت امروز در جامعه نهادینه شده و اگر این روش دچار خدشه شود، امید مردم از بین خواهد رفت و اگر هرکس در حد وظیفه قانونی خود کار کند هیچ مشکلی پیش نخواهد آمد اما برخی افراد به وظیفه خود قانع نیستند و می خواهند در وظایف دیگران دخالت کنند که این زیبنده نظام جمهوری اسلامی نیست.
 
وی افزود: این انتخابات به پشتیبانی و همراهی مردم نیاز دارد و مردم نیز در همه صحنه ها حضور گسترده پیدا می کنند و در اثر حضور حماسی مردم بوده که نظام جمهوری اسلامی در طول 37 سال گذشته در مقابل دسیسه ها و توطئه ها مقاومت کرده است.
 
نماینده عالی دولت در استان هرمزگان اظهار کرد: هزار و 276 شعبه اخذ رای برای استان هرمزگان پیش بینی شده است و تمامی ادارات باید به تامین تجهیزات و امکانات برگزاری انتخابات کمک کنند.
 
وی با اشاره به همسایگی استان هرمزگان با پنج کشور حاشیه خلیج فارس است، تصریح کرد: کشور عمان می تواند راهی برای بازار هدف در شرق آفریقا باشد که به محصولات هرمزگان همچون کشاورزی، مواد معدنی و خدمات فنی و مهندسی و حتی بهداشت و درمان نیاز دارند و باید برای این کار برنامه ریزی شود.
 
استاندار هرمزگان با گرامیداشت ایام دهه فجر، ادامه داد: در این ایام 612 پروژه با اعتباری بالغ بر دو هزار میلیارد تومان در هرمزگان افتتاح می شود.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار