پیام تسلیت جامعه مدرسین حوزه:
جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در پیامی درگذشت آیت الله ثابتی را تسلیت گفت و این عضو جامعه مدرسین و استاد حوزه علمیه قم را اسوه‌ای از علم و اخلاق دانست.
کد خبر: ۱۷۶۱۸۶
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۴ 06 February 2016
به گزارش تابناک قم، در پیام تسلیتی که با امضای آیت الله محمد یزدی، رئیس شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم به مناسبت درگذشت آیت الله علی ثابتی، صادر شده، آمده است:

بسم الله الرحمن الرحیم
(انا لله و انا الیه راجعون)

خبر رحلت عالم ربانی حضرت آیت‌الله حاج شیخ علی ثابتی همدانی «رحمه‌الله علیه» موجب تأثر و تأسف گردید.

آن فقیه صمدانی از اعضای جامعه محترم مدرسین حوزه علمیه قم و از اسوه‌های علم و اخلاق بودند که عمر با برکت خود را در راه ترویج مکتب اهل بیت «علیهم السلام» و خدمت صادقه و دربخش استفتائات در دفاتر مراجع عظام «دامت‌برکاتهم»، سپری نمود.

جامعه مدرسین حوزه علمیه قم رحلت این عالم ربانی را به محضر حضرت ولی عصر «ارواحنا لتراب مقدمه الفداء»، مقام معظم رهبری «مدظله العالی»، مراجع معظم تقلید «دامت برکاتهم» و حوزه‌های علمیه و بیت مکرم ایشان تسلیت عرض نموده و برای آن مرحوم علو درجات و برای بازماندگان صبر جمیل خواستار است.

زندگی‌نامه مرحوم آیت الله ثابتی

بر اساس این گزارش، آیت الله علی ثابتی در سال ۱۳۰۸ هجری شمسی برابر با سال ۱۳۴۸ هجری قمری در همدان در میان خانواده‌ای متدین و دوستدار خاندان پاک پیامبر(ص) به دنیا آمد.

پدرش حضرت آیت الله میرزا محمد همدانی از علمای معروف همدان بود که خدمات بسیاری را در همدان انجام داد وی در زمان مرحوم آیت الله العظمی حاج شیخ عبدالکریم حائری سال‌ها در قم به تدریس اشتغال داشته از شاگردان طراز اول آن مرحوم به شمار می‌رفت بعد از درگذشت آیت الله العظمی حاج شیخ عبدالکریم حائری ایشان به همدان عزیمت کرده و در سال ۱۳۲۴ هجری شمسی برابر با محرم سال ۱۳۶۵ هجری قمری دار فانی را وداع گفت.

وی در سال‌های تحصیل خود با طلاب و فضلای بسیاری رابطه دوستی داشت و دروس پیش آموخته را مباحثه می‌کرد که از جمله آنان می‌توان به آقایان آیت الله نیری و آیت الله عراقچی اشاره کرد.

آیت الله ثابتی در سال‌های عمر خود تا به امروز، در عرصه علم و فرهنگ خدمات بسیاری از خود برجای نهاده است. از جمله آن‌ها سفرهای تبلیغی به مناطق گوناگون، عضویت در شواری استفتائات دفتر آیت الله العظمی گلپایگانی(ره)، تدوین کتاب مجمع المسائل (حاوی استفتائات آن مرجع تقلید) و عضویت در شورای استفتائات آیت الله العظمی صافی گلپایگانی(ره) است.

همچنین وی سال‌ها به تدریس کتب دوره مقدمات و سطح اشتغال داشته و از این رهگذر، طلاب بسیاری را در مکتب تشیع تربیت کرده است.

آیت الله ثابتی در پیش و پس از انقلاب در فعالیت‌های سیاسی حضور داشته است. او بارها به افشای ماهیت رژیم طاغوت در شهرهای گوناگون پرداخت همچنین وی از کسانی بود که به دیدار تبعید شدگان در مناطق گوناگون کشور می‌رفت؛ از جمله آ نها، سفر به ایرانشهر و دیدار با رهبر معظم انقلاب که در آن روزگار در تبعید به سر می‌بردند، بود.

آیت الله حاج شیخ علی ثابتی(ره) در روز پنج شنبه ۱۶ بهمن‌ماه دار فانی را ودا گفت و به دیدار یار شتافت.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار