شهردار مهردشت از تبدیل قلعه حسن خان مهردشت به یک مجموعه اقامتی خبر داد و گفت: این قلعه از طرف میراث فرهنگی و مشارکت شهرداری در حال مرمت است و در آینده به مجموعه اقامتی تبدیل خواهد شد.
کد خبر: ۱۷۶۶۶۶
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۷:۳۵ 07 February 2016

به گزارش تابناک یزد،محمدرضا باقی پور اظهار کرد: با همفکری و مشاوره صاحب نظران و متخصصان حوزه گردشگری و مرمت بناهای تاریخی دراین خصوص مرمت واحیای قلعه حسن خان به عنوان بزرگترین هتل خشتی شهرستان ابرکوه در راس اقدامات اجرایی قرار گرفته است.

وی افزود: قلعه حسن خان با مساحت حدود 6 هزار متر مربع با نقشه ای چهار گوش و معماری متفاوت با دیگر قلعه های موجود در منطقه است.
باقی پور بابیان اینکه تهیه طرح مرمت و احیاِی قلعه با کاربری هتل در دست اقدام است ادامه داد: در بازدید معاونت توسعه و برنامه ریزی میراث فرهنگی استان از قلعه حسن خان هزینه مرمت و احیای این مجموعه اقامتی 50 تخت برای آن طراحی شده 30 میلیارد ریال برآورد شده است.
شهردارمهردشت تصریح کرد: در صورت تامین اعتبار لازم عملیات اجرایی آن طبق برنامه زمان بندی پیش بینی شده 24 ماه به طول می کشد.
این مسئول ادامه داد: شهرداری مهردشت در نظر دارد با عنایت به ظرفیتهای بالقوه گردشگری منطقه بخش بهمن ، دشت کویر و دریاچه نمک نسبت به ایجاد منطقه بوم گردی و گردشگری روستایی با همکاری اداره کل میراث فرهنگی استان اقدام کند.
قلعه حسن خان شهرمهردشت مربوط به دوره زندیه و نام قلعه متاثر از اسم بانی بنا می باشد که با شماره 13704 در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار