رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری ملایر با اشاره به راه‌اندازی سامانه راهنمای جاذبه‌های گردشگری این شهرستان گفت: تا روز نهم فروردین ماه ۸۰ توریست خارجی از ارگ نوشیجان ملایر بازدید کرده‌اند.
کد خبر: ۱۷۸۲۵
تاریخ انتشار: ۱۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۰ 31 March 2015

رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری ملایر با اشاره به راه‌اندازی سامانه راهنمای جاذبه‌های گردشگری این شهرستان گفت: تا روز نهم فروردین ماه ۸۰ توریست خارجی از ارگ نوشیجان ملایر بازدید کرده‌اند.

به گزارش تسنیم ؛ محمدرضا بهاری اظهار داشت: تور نیم روزه ملایر‌گردی از ۵ فروردین به صورت رایگان آغاز شده و تا ۱۲ فروردین ماه با هدف آشنایی شهروندان و مسافران نوروزی با جادبه‌های گردشگری ملایر ادامه دارد.

وی افزود: در این تور که هر روزه از محل شهرداری ملایر حرکت می‌کند از مراکزی چون مقبره سیف‌الدوله، بازار مبل و منبت ملایر، یخدان میرفتاح، بام ملایر و موزه لطفعلیان بازدید می‌شود.

بهاری با اشاره به برگزاری مسابقه سبزه‌آرایی در محل موزه لطفعلیان ملایر با همکاری اداره میراث فرهنگی و آژانس مسافرتی همسفر پارس تصریح کرد: این مسابقه برای دومین سال با هدف حفظ و احیای آیین‌های بومی، سنتی و محلی در شهرستان ملایر برگزار شد.

وی افزود: این ۵۵ شرکت کننده که با انواع گوناگون سبزه‌ها در طرح‌ها و ظروف مختلف که طراوت، شادابی و جلوه خاصی ایجاد کرده بود حضور پیدا کردند که در پایان به ۵ نفر از نفرات برتر جوایزی نفیس اهدا شد.

بهاری در ادامه با اشاره به دیگر برنامه‌های ایام نوروز گفت: در روز نخست فروردین از مسافرین نوروزی با حضور فرماندار ویژه شهرستان در ورودی‌های شهر مانند میدان استقلال استقبال شد.

 وی افزود: همچنین سامانه راهنمای جاذبه‌های گردشگری ملایر نیز در این ایام راه‌اندازی شد که مسافران نوروزی می‌توانند با ارسال عد صفر به شمار ۵۰۰۰۱۰۰۶۱۰ اطلاعات جاذبه‌های شهرستان را دریافت کنند.

بهاری با بیان اینکه تاکنون ۸۰ توریست خارجی از ارگ نوشیجان بازدید داشته‌اند، تصریح کرد: راه‌اندازی نمایشگاه سوغات و صنایع دستی ملایر و نمایشگاه آثار و صنایع دستی در عمارت مصدقی و اختصاص دو اتاق از این عمارت به موزه آثار دفاع مقدس به دلیل تقارن نوروز با ایام فاطمیه از دیگر برنامه‌های انجام شده در شهرستان است.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار