کد خبر: ۱۷۸۸۳۶
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۱:۴۳ 10 February 2016

«روزنامه قانون» نیز ضمن پرداخت به موضوع 22 بهمن در گزارشی به موضوع اظهارات وزیر نفت درباره انتقادات اخیر به اقدامات این وزارت خانه می پردازد و در گزارشی با عنوان «قرارد‌‌اد‌‌ی نبسته‌ام که لغو کنم!» خطاب به منتقدان می گوید، چرا زمان احمد‌‌ی نژاد‌‌ ساکت بود‌‌ید‌‌؟! و می نویسد:

«در حالی که این روزها انتقاد های بسیاری به وزیر نفت نسبت به عقد قراردادهای جدید نفتی مطرح می‌شود، زنگنه با واکنش به این انتقادها و طرح این پرسش که وقتی هنوز قراردادی بسته نشده ما کدام‌یک را آن‌گونه که منتقدان می گویند، باید لغو کنیم؟گفت : البته ما از انتقاد استقبال می‌کنیم اما منتقدان خودشان باید بدانند که چه می‌خواهند.

بیژن نامدار زنگنه در نشست خبری در جمع خبرنگاران با بیان اینکه ما هنوز نمی‌دانیم دلیل اینکه عده‌ای درخواست لغو قراردادها را دارند چیست؟ تصریح کرد: در زمان احمدی‌نژاد هم 5 قرارداد ازجمله در یاران جنوبی، آزادگان شمالی و جنوبی، آذر و یادآوران امضا شد که دو قرارداد از این تعداد، ایرانی بوده و سه قرارداد نیز با چینی‌ها منعقد شده بود. اگر قرار به لغو قرارداد با خارجی‌ها باشد چرا آن زمان نسبت به انعقاد آنها هیچ انتقادی صورت نمی‌گرفت.

وزیر نفت با اشاره به این که آنچه در قراردادهای جدید نفتی ملاک عمل ماست مصوبه دولت است، گفت: یک سایتی به نام IPCدرکانادا درست کرده‌اند و انتظار دارند که ما جواب سوالات‌شان را بدهیم در حالی که ما وظیفه نداریم که جواب یک سایتی را که فقط نام IPC را به خود گرفته بدهیم.

زنگنه ادامه داد: هنوز متن و پیش‌نویس قراردادهای جدید نفتی ارائه نشده و فقط مبنایی تهیه شده ضمن اینکه آنچه باید مورد استناد و ارزیابی قرار گیرد فقط مصوبه دولت است.

وزیر نفت با بیان اینکه برخی می‌‌گویند این قراردادهای جدید نفتی خیانت است، افزود: به‌طور مثال آقای توکلی نماینده مجلس علیه من صحبت کرد. من به عنوان نماینده ایشان را قبول دارم زیرا کسی است که دلش برای کشور می‌سوزد و نظر خود را نیز اعلام می‌کند. من به وی پیشنهاد دادم که با هم مذاکره کنیم اما برخی بنای لجبازی دارند.

زنگنه تصریح کرد: البته ما هیچ‌وقت نگفته‌ایم که قراردادها خالی از اشکال است چرا که متن آن نوشته انسان است و وحی مُنزل نیست که بدون ایراد باشد.

وی تاکید کرد: می‌گویند نباید پای کشورهای خارجی به ایران باز شود. در این مورد نیز جای بحث نیست؛ یا من نباید باشم و یا نفت را باید تعطیل کنیم.»


اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۰۳ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۲
دمش گرم خوب از پس این بچه پررو ها برآمد
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار