استاندار یزد گفت: از ابتدای ورود به استان یزد، هشت محور مهم را به عنوان برنامه در یزد مطرح کردیم و اکنون نیز این هشت محور برنامه‌ای با جدیت در استان در حال پیگیری است.
کد خبر: ۱۷۹۶۷۵
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۵ 12 February 2016

به گزارش تابناک یزد، سیدمحمد میرمحمدی در جلسه شورای اداری استان یزد که با حضور دبیر شورای عالی امنیت ملی برگزار شد، اظهار داشت: در استان یزد هشت اولویت مهم مشخص شده که این اولویت‌ها با گذشت دو سال از فعالیت دولت تدبیر و امید با جدیت در استان در حال پیگیری است.

وی عنوان کرد: آب، فرهنگ دارالعباده، توسعه گردشگری، توسعه مراکز علمی، پژوهشی و پارک‌های علم و فناوری، توسعه نیروگاه‌های خورشیدی، توسعه صنایع های‌تک، بهبود شرایط محیط زیست و منابع طبیعی و ایجاد قطب پزشکی و درمانی در استان یزد، هشت اولویت مهم و برنامه‌های محوری استان یزد هستند.

میرمحمدی در مورد برنامه‌های اولویت نخست، در استان یزد به تشریح اقدامات انجام شده پرداخت و اظهار داشت: آب جدی‌ترین و حیاتی‌ترین موضوع در استان یزد است و در دولت تدبیر و امید تخصیص 150 میلیون مترمکعب آب برای شرب یزد تصویب شد.

استاندار یزد خاطرنشان کرد: مجری اجرای طرح نیز مشخص شده و برای تامین اعتبار اجرای طرح نیز از طریق فروش اوراق مشارکت و فاینانس اقدامی انجام شده ضمن اینکه مسیر تونل خروجی آب، پیمانکار، جانمایی اجرا و ... نیز مشخص شده است.

وی، مدیریت مصرف آب کشاورزی در استان یزد را نیز از راهکارهای مدیریت مصرف آب دانست و افزود: شش طرح اساسی در این زمینه دنبال شده و هم‌اکنون از طریق جهاد کشاورزی در حال اجرا است و با همتی که وجود دارد، در زمینه تامین آب روستایی نیز قدم‌های خوبی برداشت شده است.

میرمحمدی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اجرای پروژه‌های مختلف در ایام دهه فجر امسال اظهار داشت: در این ایام 478 طرح با اعتبار 340 میلیارد تومان به بهره‌برداری رسید که 25 طرح با اعتبار 28.8 میلیارد تومان در بخش کشاورزی، هفت طرح با اعتبار 117 میلیارد تومان در بخش صنعت و 21 طرح با اعتبار هفت میلیارد تومان در حوزه گردشگری به بهره‌برداری رسیده است.

وی، احداث دانشکده بهداشت، احداث بزرگترین اتاق آی‌سی‌یو، ایجاد کمربند منطقه زارچ ـ اشکذر، طراحی پارک 325 هکتاری دروازه قرآن و ... را نیز از دیگر پروژه‌های مهم استان یزد در ایام دهه فجر برشمرد.

استاندار یزد در مورد گازرسانی به مناطق مختلف استان نیز اظهار داشت: از 20 شهر استان، 19 شهر گازرسانی شده و از 542 روستای بالای خانوار واجد گازرسانی، 238 روستا گازدار است و برای 86 روستا نیز پیمانکار تعیین شده و مشغول عملیات اجرایی است و برای 31 استان نیز فراخوان برای انتخاب پیمانکار منتشر شده است.

وی با اشاره به اینکه بهاباد، تنها شهر گازرسانی نشده در استان یزد است، عنوان کرد: پیمانکار گازرسانی به این شهر نیز انتخاب و عملیات گازرسانی آغاز شده که امیدواریم تا سال آینده، بهاباد نیز گازدار شود.

میرمحمدی خاطرنشان کرد: 170 روستای استان نیز فاقد گاز است که در برنامه سال‌های 95 و 96، گازرسانی به آنها در برنامه‌ریزی قرار گرفته است.

وی بیان کرد: در حال حاضر 99 درصد جمعیت شهری و 66 درصد جمعیت روستایی استان یزد و در مجموع 94 درصد جمعیت استان یزد زیر پوشش شبکه گازرسانی قرار گرفته که این میزان در سطح کشور 89 درصد است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار