بار مسئولیت پایتخت بر دوش البرز سنگینی می‌کند/ ترافیک و زباله عایدی استانی که کریدور کشور است
کد خبر: ۱۸۰۹۴۱
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۴ 14 February 2016

استاندار البرز با بیان اینکه بخشی از مراکز ملی در این استان واقع شده،گفت: ترافیک و زباله ناشی از تردد روزانه هزاران خودرو تنها سهم البرز از همجواری با پایتخت است.

سید حمید طهایی به بحث معین تهران بودن استان البرز اشاره کرد و اظهار داشت: اگر استان تازه تأسیس و بدون زیرساخت البرز معین پایتخت در بحث پدافند غیرعامل محسوب می‌شود و با توجه به ماهیت دسترسی به راه‌ها که این استان را کریدور راه‌های کشور قرار داده است، باید در تزریق منابع مالی این به عنوان استانی معین پایتخت مورد توجه مسئولان کشور باشد.

وی افزود: از سویی دیگر البرز خدمات مورد نیاز مراکز ملی مستقر در این استان را نیز تأمین می‌سازد، این در شرایطی است که خود تازه تأسیس است در بسیاری زیرساخت‌ها با مشکلات مواجه است.

استاندار البرز با انتقاد از اینکه سهم ترددها به این استان در سال‌های اخیر بیشتر تحمل بار ترافیک و زباله‌ها بوده است افزود: انتظار می‌رود با توجه به معین بودن این استان و شرایط و موقعیت ویژه‌ای که وجود دارد، درصدی از بودجه‌های ملی در سرفصل پدافند غیرعامل تحقق یابد.

طهایی همچنین در خصوص برنامه‌های استان در بحث پدافند غیرعامل گفت: در سند چشم انداز توسعه استان بحث پدافند غیرعامل پیش‌بینی خواهد شد.

وی تشکیل کارگروه‌های تخصصی پدافندغیرعامل را زیر نظر شورای برنامه‌ریزی یکی از مصوبات عنوان کرد.

استاندار البرز همچنین مردم را بزرگترین عامل در بحث پدافندغیرعامل عنوان و برضرورت آموزش همگانی مردم و مسئولان در سطوح مختلف تأکید کرد.

طهایی با اشاره به ظرفیت‌های این استان در حوزه پدافند غیرعامل نیز گفت: بزرگترین قطب دارویی کشور در استان البرز واقع شده و در این زمینه می‌تواند بخشی از نیازهای مورد نیاز را تأمین کند.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
مجید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۵۴ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۶
آقای استاندار لطفا"حل معضل راهبندان محدوده پل کلاک وفردیس را به عنوان طرح ملی پیگیری فرمایید.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۱۷ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۳
انتقاد به چه دردی میخوره پس این مشکلات رو کی باید پیگیری و حل کنه؟
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار